Fisken min dør!! t.t

Guppyen min dør, og jeg har skjekket i artikkelen om sykdom men det virker ikke som om det er noen av sykdommene som blir nevnt.
Den får rare rykninger og den greier ikke svømme, og dagene før har den vært litt "slapp" og ikke spist mye. Den har også vært veldig tynn. Det virker ikke som om jeg kan gjøre noe for den nå, men jeg bare lurer på om det er noe jeg kan ha gjort sånn at den har blitt syk? For den var ikke veldig gammel heller...

Jeg filmet den så man kan se hva den gjør T.T

http://www.youtube.com/watch?v=qU7ZS5d6Lvo

det ser ikke ut som om den har det så godt, så hva bør jeg gjøre?
hei, jeg har sett liknenede før, min fetter hadde en gullfisk som holdt på slik, vi måtte til slutt avlive den, den kunne være slik en hel dag, og det virket nesten som den hadde brokket ryggen, men neste dag kunne den se like frisk og rask ut, og var like rett som før.

men jeg vet også art guppy, platy og andre vanlige fisker som avles mye på har infødte feil og mangler som gjør at de kan dø av egentlig ingen grunn.
hadde jeg vært deg så hadde jeg nok avlivet fisken, jeg tror ikke den har det så godt.

jeg tror heller ikke det er din feil at den har blitt sånn, det kan hende den har en medfødt feil i ryggen for eksempel, enhver svakhet vil svekke fisken, og ettersom den utvikler seg kan det bli værre.
.. Hvordan avliver jeg den?
det har vært store diskusjoner om hva den beste avlivningsmetoden er, men jeg tror de fleste har kommet frem til at kokende vann er det beste, du koker vann som du heller oppi en bøtte og putter fisken oppi, da dør den momentant.
Har god erfaring med iskaldt vann, gjerne med isbiter i.
ja det har jeg også, men da jeg svarte på et inlegg her om akkurat dette så fikk jeg sure kommentarer om at jeg plaget fisken, fordi den ikke dør, den bare kommer i en slags dvale, og kveles sakte.

så jeg vet ikke helt.
Denne fisken er helt klart døende. Det var ikke lett å se noe symtomer, ut over at den ikke evner å holde seg på rett kjøl i vannet.
Dette i seg selv trenger ikke å bety annet enn at batteriet er temmelig flatt.

Det ser ut som gjellene er temmelig røde, så jeg ville nok tatt en vanntest her. Ser ikke bort i fra at det problemer med nitritt som er grunnen her.

Jeg ville selv avlivet denne fisken med å slippe den i kokende vann. Dette drepet fisken momentant, altså motsatt av å slå den i svima med kaldt vann.
Takk for alle svar.!
Fisken ble bare værre og lå til slutt bare helt stille å viftet med finnene, så jeg avlivet den med kokende vann.....
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap