Syk platy ::/

Den ene platyen min oppførte seg merkelig i går, og svømte bare øverst i vannkanten eller sto i ro i hjørnene. Og nå er den død, hun var forresten gravid. Hva kan det ha seg at hun døde?
MaritaL
Den ene platyen min oppførte seg merkelig i går, og svømte bare øverst i vannkanten eller sto i ro i hjørnene. Og nå er den død, hun var forresten gravid. Hva kan det ha seg at hun døde?

Vanskelig å svare på så lenge du ikke sier noen ting om kar eller vannkvalitet og evt andre fisk

Hvor stort er akvariet?
Har du testet vannverdiene? evt hva er disse?
Hvilke fisk har du oppi?

akvarie er 64 l, og det var 6 platy, ti neontetra og to maller. Var og sjekket PHen på tirsdag, og da var den 7,2
MaritaL
akvarie er 64 l, og det var 6 platy, ti neontetra og to maller. Var og sjekket PHen på tirsdag, og da var den 7,2 :)

Er det et nyoppstartet kar?
Åssen type filter har du? innvendig eller utvendig?
Hvordan står utblåsningen?
Har du luftbobler i utblåsningsvannet?

Sånn hvis det ikke ser ut som sykdom eller noe, så vil jeg tro at det enten er:
a) for lite oksygen i vannet
b) Nitritt?

Prøv med et 50% vannbytte hvis ikke noe annet skulle tilsi at de skulle stryke med....

Utblåsningen står som beskrevet på bruksanvisningen . Og jeg startet det opp for en stund siden, men har sjekket nitritten i vannet også. Og den var også bra Og det er bare den ene fisken som døde. Alle andre virker helt frisk
Høres ikke bra ut, for en av mine platyer som akuratt har født, oppfører seg på akurat samme måte... Kan hun ha hatt en problematisk fødel tro ? Opprevet el liknende invendig ? Vi var desverre ikke hjemme da hun fødte, men det virker som om hun er litt opprevet der bak...
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap