Syk platy?

Kjøpte 5 platyer i går, og den ene tror jeg det er noe feil med. Den står stille i vannet, har ryggfinnen inntil kroppen hele tiden og vil ikke ha mat. I stad så jeg noe som så ut som hosting?
Huff, når jeg leste om "hosting" fikk det meg til å tenke på bukvansott...

Du kan lese om de forskjellige sykdommene her og se hva, om noe, passer til symptomene på din fisk, samt eventuelle behandlingsmetoder.
Nå har den begynt å bevege mer på seg.. Men skjønner ikke hvorfor ryggfinnen ligger inntil kroppen? Alle de andre fiskene har jo den oppe når de svømmer.
Trenger ikke være mer en at fisken er stresset.
Er det en hunn alene sammen med en/flere hanner, blir denn fort stressa.
Har opplevd det samme med noen av hunn fiskene våre, når de blir jagd av hanner, eller hvis de er blitt flyttet, alternativt når vi rensker opp i akvariet og "Roter" mye i tanken.
Håper virkelig det. For fisken har bare gått i tanken i to dager, og jeg tok et vannbytte i går. Håper det er årsaken da Men hvorfor svømmer den ikke med ryggfinnen oppe?
Tror det er ett tegn på at fisken er stresset. rotet godt i tanken i går, og i dag har alle senket finnene sine. ser og hunner som blir "Kurtisert" / Jaget av flere hanner har en tendens til å senke finnene hos oss.
Men da skal jeg bare la tanken stå i fred, og skru av lyset eller noe?
La denn stå som normalt, følg med på utviklingen noen dager til.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap