Skrantende guppy

Har en hann-guppy som er blitt tynn, lite aktiv (gjemmer seg ikke, bare slapp) halen er frynsete og hele fisken ser ut til å skrante. Den spiser, men svømmer ca halvparten så fort som de andre når maten kommer.

Har forsøkt med esha exit og 2000, siden det har hjulpet før. Etter 4 dager er det ingen tegn til bedring.

Noen som vet hva dette kan skyldes, og hva jeg bør gjøre?
Hadde en sånn en jeg også, han hadde fått skikkelig grise bank av en av de andre. Fikk en eller annen form for infeksjon i såret så han strøk desverre med. (takk til idioter i dyrebutikken som mente at 4 hanner pr. hun var midt i blinken)
Han har nok ikke vært i slosskamp, har bare snille fisk oppi der =) Tror jeg avliver den nå siden den har begynt å legge seg på bunnen. Men kunne vært intressant å visst hva det var for no galt..
Den kvikna til litt igjen så tror jeg gir den en sjanse. Har salta litt og skal prøve å få tak i prazi pro i morra. Noe annet jeg kan prøve?
etter som du skriver viser den samme symtomene min hadde.
Jeg har liite peiling på sykdommer, så har ikke noen andre forslag på hva som kan være galt gitt.. Får håpe den klarer seg hvis du ikke alt har avlivet den da:P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap