Blodig ancistrus!
Nå har denne forferdelige sykdommen jeg ikke finner ut av angrepet ancistrusen min også!! Den er blodrød på, og rundt hele munnen! Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hva denne sykdommen er, før jeg gir opp hele opplegget?
Legger ved et bilde av den, men det syns ganske dårlig hvor blodrød den faktisk er!! Men kanskje det kan gi en pekepinn til noen som kjenner igjen dette.
Sykdommen er ikke veldig agressiv, den angriper liksom en og en fisk og tar saaaakte livet av den. De blir bare slappere og slappere. Kan "holde ut" så lenge som en uke kanskje fra man ser den er blitt syk til den dør (hvis ikke jeg avliver den i medlidenhet først)
Har jo en del yngel i karet også, som faktisk lever enda!
Legger ved et bilde av den, men det syns ganske dårlig hvor blodrød den faktisk er!! Men kanskje det kan gi en pekepinn til noen som kjenner igjen dette.
Sykdommen er ikke veldig agressiv, den angriper liksom en og en fisk og tar saaaakte livet av den. De blir bare slappere og slappere. Kan "holde ut" så lenge som en uke kanskje fra man ser den er blitt syk til den dør (hvis ikke jeg avliver den i medlidenhet først)
Har jo en del yngel i karet også, som faktisk lever enda!
Postet 10.03.08 kl 17:28
Endret: 10.03.08 kl 17:30
Postet 11.03.08 kl 09:40
Rødlige og rosa flekker under huden får meg til å tenke at det må være noe bakterielt som forårsaker dette.
Har du vurdert å prøve en runde med en filtervennlig medisin som Esha-2000 ?
Vent forøvrig på flere tilbakemeldinger fra andre som har mer peiling på fiskesykdommer enn jeg
Har du vurdert å prøve en runde med en filtervennlig medisin som Esha-2000 ?
Vent forøvrig på flere tilbakemeldinger fra andre som har mer peiling på fiskesykdommer enn jeg
Postet 11.03.08 kl 10:37
Postet 11.03.08 kl 13:06
Alle guppyene har dødd en etter en, men ancistrusen har klart seg, helt til nå
Eller dvs den lever jo enda, men har fått disse blodflekkene på og rundt munnen.
Har 6 yngel i fødekar som virker fine enn så lenge... Guppyene har kanskje antydning til å være litt svekket, men er usikker.
Lurer på å ta med en til en dyrebutikk som sa han kunne se på den under mikroskop for meg... Er utrolig lei nå!
Eller dvs den lever jo enda, men har fått disse blodflekkene på og rundt munnen.
Har 6 yngel i fødekar som virker fine enn så lenge... Guppyene har kanskje antydning til å være litt svekket, men er usikker.
Lurer på å ta med en til en dyrebutikk som sa han kunne se på den under mikroskop for meg... Er utrolig lei nå!
Postet 11.03.08 kl 15:50
Endret: 11.03.08 kl 15:51
Postet 11.03.08 kl 22:15
Postet 11.03.08 kl 22:27
Endret: 11.03.08 kl 22:27
Postet 11.03.08 kl 22:50
Postet 12.03.08 kl 00:02