Hvor får jeg esha exit i oslo?

Åhh neiii.. har kommet hvitprikk i nyoppsatte karet også. Har ikke vært nær karet med noe som er brukt i det lille med sykdom så det må ha kommet med fiskene jeg kjøpte onsdag

Ancistrus det starter med denne gangen også den ene har masse prikker. Ser ikke prikk på noen andre fisker. Er ancistrus spesielt utsatt eller jeg som er spesielt uheldig?

Må kjøre medisinier pga corydoras atropersonatus ser ut til å kun tåle 21-24 grader. Har ikke medisin liggende, hvor får jeg tak i i Oslo i morgen tidlig??
Spurte etter på Tam Alna da jeg var der onsdag, men de hadde ikke.
Hva med aquamanias.no? vet han jobber i oslo.. kanskje han kan ta med slik at du kan hente i sentrum eller noe?
Takk, men da spørs det om jeg får tak i i morgen. Har bestilt fra Tropefisk, den ble sendt i dag men vet ikke om den kommer frem til i morgen. Skulle gjerne starta kuren så raskt som mulig - litt lenge å vente til mandag.
Jeg vet ikke om man får kjøpt det i noe butikk her i Oslo, men det er det kanskje andre som vet. Har selv bestilt fra Tropezoo...

Det som undret meg, var det du nevnte om mallene, jeg har nemlig akkurat samme problem med mine. Det ser ut til at det er de som får det, og ikke mine svømmende fisk(har ikke så mange av dem, men likevel...)tror jeg kunne skimte en prikk eller to på den ene scalaren, men den forsvant veldig fort igjen (jeg kjører temperaturkur) Men mallene tar det tid med, og det er de som får det!

Har du små eller store prikker? Mine er små, og jeg lurer derfor på om det er prikkesyke eller fløyelssyke...er ikke sikker, men det er jo samme behandling.

Lykke til!
Corydoras
Jeg er langt fra noen ekspert på Corydoras, men disse kommer jo fra sør-amerika og det ville forundre meg mye om de ikke tåler varmere vann enn 24 grader. Med mindre dette er en cory-art som er spesielt følsom for varmt vann ville i alle fall jeg skrudd opp temperaturen...

Cory-folk - kommentarer?
Ja, det var rart - reagerte på det jeg også så jeg googla fiskenavnet, men det står flere steder at de skal ha 21-24 grader. Kanskje de kommer fra en spesiell del av amazonas? har ikke nok greie på det.

Fikk heldigvis esha exit fra tropefisk i posten allerede i går så nå er det medisinering. Tok ikke sjansen på temperaturkuren. Etter å ha kjørt temperaturkuren på lille akvariet så prøver jeg gjerne noe annet. Mista alle tetraene mine og det har tatt utrolig lang tid. en hel uke før alle prikkene var borte. Har byttet en del vann under kuren (men holdt på 32+ grader). Plantene ser ut som takras, det lukter vondt av vannet og jeg har fått oppblomstring av alger. Men det er kanskje normalt under denne kuren?

Om maller er spesielt utsatt vet jeg ikke. Er i alle fall de som har fått det/tatt det med seg i begge tilfellene hos meg. I 180 literen er det heldigvis ikke prikker på flere av fiskene såvidt jeg kan se. Det lille karet ble nok hardere angrepet.

Også hos meg har det vært mange og små prikker..... Vanskelig å si sikkert, men kuren for hvitprikk og fløyelssyke er jo den samme så da spiller det egentlig ikke så stor rolle.
Tilfeldig bekjentskap
© Joanna & Pål
Reklame for plussmedlemskap