Slørhale med byll

Den ene slørhalen min har fått en byll på ryggen, eller i overgangen mellom rygg og hode. Den ser rett og slett ut som en kvise: rød, men en hvit tupp midt på.

Fisken virker å være noe redusert i formen. Den svømmer omkring, men virker litt daff, pluss at den tar seg noen pauser bak pumpa innimellom.

Ingen sykdomstegn forøvrig, og samboeren dens har ikke noe tegn på sykdom.

Jeg mistenker at dette er en parasitt av noe slag, men har vel igrunn ikke peiling.

Noen som har en formening om hva dette kan være, og om det evt er noe jeg kan foreta meg?
Er enig i at det høres ut som en parasitt. Men hvilken, det er det jaggu ikke godt å si
Det er ikke alt for mange røde parasitter å ta av, så det kan strengt tatt dreie seg om en kombinasjon av en parasittjæ... og en bakteriell infeksjon.

Selv hadde jeg issolert fisken fra de andre, og sett det hele ann. Det er litt lite å gå på av info\ symptomer, for å gi ett eller flere tilstrekkelig gode råd om behandling.
Hei

Så på profilen din, er den ene gullfisken din en oranda/ red cap? Om det er denne som har fått dette, er det mulig det er ny vekst av "wen" på hodet- dette er viser seg ofte som hvite "vorter"
Taho
Hei :) Så på profilen din, er den ene gullfisken din en oranda/ red cap? Om det er denne som har fått dette, er det mulig det er ny vekst av "wen" på hodet- dette er viser seg ofte som hvite "vorter" :)

Nei, det er ikke den. Er et gammelt bilde det der, og den fisken lever desverre ikke lengre.

Nytt symptom i dag er at fisken har noe merkelig avføring. Henger en lang, hvit og trådaktig "snor" ut av den nå...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap