Syke ciklider

Oppdaget i går veldig rask pusting på den ene fisken.Tanken har slått meg at det kan være hjelleparasitt.Kan dette stemme?ser de andre også har begynnt litt.De spiser forresten godt og ingen er oppe i overflaten for og hente luft så tviler på det er mangel på co2.den som døde gjorde det da ,helt til den sank til bunns

tempen og vannet er normalt.Om det er det som jeg tror hva skal jeg behandle det med?
Hvilke chiclider er det snakk om?
Hvordan er det med vannbytter, oksygen i vannet o.l.?
malwi ciklide navet på den husker jeg ikke. blå med svarte striper. skifter ca 10 liter vann vær dag. gjort det noen dager no. fyller på med kaldt vann. så tempraturen syker til ca 22-23 grader. ph ligger på 8 ingen nitrit forgiftning. er en tetratec 700 pumpe på karet så sku være bra med sikulasjon på vannet og . er ett 160 l kar. ps samboeren min som skrev her så. var den fisken som du ser over krokodillen.
Hva med GH-verdier?
Jeg har også villet ta ut kunstige pynteting for sikkerhets skyld. Selv om de er beregnet for akvariebruk så kan de avgi stoffer som fiskene ikke tåler.
har faktiskaldri målt gh verdien. er kommet rimelig plutselig dette da.
Synes det ser ut som en type melanochromis. Kanskje denne: Mel. cyaneorhabdos?
Uansett, de bør ha en GH-verdi på min 10. Dette kan du øke med GH+ eller alabastergips, men det vet du kanskje.
Hvis du finner ut at du må øke GH så ta det gradvis så de ikke får sjokk
Da får vi måle GH verdien og se hva den ligger påMen om alt er helt fint hva kan det da være?vil ikke at de skal dette om som fluerTrasig når fiskene begynner og dø.Er jo helt fersk i dette,så er litt og sette seg inn i her

Kanskje du finner noe hvis du søker på "gjellemark" ?
er jo nesten ikke noen som selger gh test jo. de sier kh er det samme? og den ble målt til 7 tror jeg. var en noe teit test som jeg kjøpte tror jeg må finne en tetra test noen steder jeg. men åssen kan man da evt få opp hardheten på vannet?
Shiramor
Dette kan du øke med GH+ eller alabastergips, men det vet du kanskje. Hvis du finner ut at du må øke GH så ta det gradvis så de ikke får sjokk ;-)

Slik øker du GH. Hvis du går inn på noen av nettbutikkene er det smal sak å finne en gh-test. (OBS! Husk å kjøpe dråpetest. Strips-test er altfor unøyaktig)
gh ligger på 7 på tetra sin test og. hevet i litt gh salt og får se hvor mye den blir da og øke litt til om det fortsatt ikke er nok.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap