Forsatt sjukdom i karet eller?

er d hvitprikk eg har....?
har medisinert den dosen som skal til og sett opp varmen i karet.dette har pågått i 10 daga.
den eine scalaren har ein prikk på bakfinna, ein rødnesetetra har ein prikk på begge sider av ryggen. desse forsvinner ikkje, eller vert større.

ingen tegn til at nokon fisk er sjuk eller at andre får prikker...
betyr det at ting er på bedringens veg eller at det kansje er noko anna...?

håpe d går an å få eit svar....
Dose av hva? og Varme til hva? Har du kjørt medisinering eller varmekur? Eller begge deler?
medisinert med costapur. og satt opp varmen slik d står om varmekur.
so ja har kjørt begge deler...
men ser igrunn ingen tegn til bedring, heller ikkje tegn til forverring - er d gode tegn....?

For det første så skal du kun bruke en behandling av gangen. Altså enten bruke varme kuren eller medisiner. Og de skal aldrig brukes sammen. Dette er viktig, da begge kurene stresser fisken

Har du 32 grader i karet ditt?
Har du hatt 32 grader i karet ditt i 10 dager?
har tatt varmen gradvis opp til 30 grader. tør ikkje ta den lenger opp, er redd ikkje alle fiskane tåler d.... har hatt gjevn temp i 8dager.

okay so d eg har jort og jr er heilt på jordet....??

so hjelp!!!!!
Du må opp til 32 grader. Hvis ikke har ikke "varmekuren" noe effekt i det hele tatt.
Velg EN av kurene! Enten medisiner ELLER varmekur! Ikke begge deler.
minim&co
har tatt varmen gradvis opp til 30 grader. tør ikkje ta den lenger opp, er redd ikkje alle fiskane tåler d.... har hatt gjevn temp i 8dager. okay so d eg har jort og jr er heilt på jordet....?? so hjelp!!!!!

ikke noe poeng å ta det opp til 30 grader.. da bare koser parasittene seg enda mer..
om ikke fiskene tåler mer, så la tempen stå på 26-28 grader og medisiner=)
ga medesin i to dager slik d stod at d skulle..d er alstå 7 dager sidean eg ga medesin... men skal ta å skru opp varmen til 32 grader... dette er alså ingen fare for fisken.....?
er so redd dei skal bli kokt.....

ps: er d lurt å ta vannskifte no når ein ikkje gir menesin lenger eller skal eg vente til alt er heilt bra i karet....?

men skal ta å sette opp varmen så snart lyse kjem på i karet....

takk!!
ehh.. alså.. jeg vet jo ikke hvordan fisker du har da=) du må nesten lese i fiskebasen om de tåler det.
har scalar, maller, molly og rødnesetetra... de skal ha fra 20-30grader. og etter litt titting her på forumet so har eg funne ut at de skal nok klare seg i 32 grader lit..

so no er lyset komme på i karet og eg har sett opp tempen litt til...

kryssse fingrane å håpe d beste...
Pass på å skifte så mye av vannet at medisinen er borte før du skrur opp da
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap