Baktunge sherry barber

Har noen sherry barber som i det siste har sitt litt harry ut. Di er liksom litt for baktunge, men ellers i fin form. Svømmer rundt og er kvikk, men strever av og til, den ene verre enn den andre. Det har dødd ein sherry barbe nå nettopp, og en guppy. Har ikke tenkt så mye på det før nå. Det er di to hunnene mine som sliter, hannen er helt fin. Kan det ha noe med å gjøre at di ikke får lagt eggene sine? di er fryktelig tykke, og har egentlig aldri fått lagt noen egg. Har ingen aning om det har sammenheng men.. Den som døde tidligere var helt tynn, men i det tilfelle trur eg det var alderdom, siden di er veldi gamle og eg fekk di helt utvokst...
Det er vanlig med slik oppførsel når fiskene er svekket av en eller annen grunn, men hva som feiler dem er vanskeligere å si uten at det er andre symptomer til stede. Du nevner også at de er tykke. Strutter skjellene på noe vis? I så fall kan det dreie seg om bukvannsott. Det står mer om dette i sykdomsartikkelen.

At fisk blir syke fordi de ikke får ut eggene er en teori som av og til dukker opp har jeg sett. Jeg har enda ikke funnet en eneste vitenskapelig bekreftelse på at dette forekommer, hverken i bøker eller på nett, så jeg tar den teorien med en klype salt inntil videre
Takk for svar=) Tviler på at det er bukvannsott, ingen av skjellene strutter og ellers er det friske og raske=) jeg får se hvordan det går.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Enlien
Reklame for plussmedlemskap