Har en vakker liten c. axelrodi som har vært syk et par uker. Trodde egentlig den kom til å stryke med, men den har fighter-instilling til tusen! Men jeg lurer på om den blir bra, eller om jeg bør avlive den. Her er symptomene:
- Den ble først veldig avmagret (helt hul mage), og når den svømmer, snurrer den rundt sin egen akse ( den svømmer framover med piruetter, kan man si)
- Kroppen er svakt bøyd tilvenstre, og den venstre finnen ser ut til å virke dårlig. Når den ligger på bunnen, faller den over mot venstre.
Jeg flyttet den over i "sykehuset", da jeg oppdaget den var syk (jeg fikk faktisk nesten ikke tak i den, den spratt rundt som en tulling). Medisinerte med EsHa Exit og EsHa 2000 i tre dager, og fortsatte deretter med EsHa 2000 i 7 dager. Den har fått matlysten tilbake, og har ikke innhul mage lenger, men svømmeadferden har ikke endret seg nevneverdig. Er det noen som vet hva som feiler den? Bør den avlives, eller kan den ha et greit liv, selv om den svømmer med piruetter og skru? Skal jeg medidinere lenger? Den vil liksom ikke gi opp, så jeg klarer ikke helt tanken på avliving. Noen råd?