Bleke neontetra

Hva er dette for noe? Neontetraene mine er blitt bleke? Fargene virker matte og ikke like sterke som det de var før.
Er det noe som kan minne om dette?
de har det helt fint bortsett fra fargen.. de oppfører seg helt normalt, klør ikke eller svømmer rart heller:/ Må jeg avlive dem?:/ har ikke hjerte til slikt
Fisker har en tendens til å miste farge om de er stresset eller av andre grunner utilpass. Det kan jo igjen føre til sykdom, men fiskene dine er ikke nødvendigvis syke bare fordi de er litt fargeløse.

Neon-syken som er nevnt over, er noe drit - rett og slett. Håper det ikke er den.
Er det slik at fiskene dine er veldig hvite, og at hvit"fargen" kommer bakfra, så er det nok neon-syken vi snakker om. Om hele fisken bare er svakere i fargen, kan det være andre ting.

Er det ikke nevnte sykdom, så kan det være av interesse å vite om du har gjort noe spess i karet nylig? Hvilke fisk har du der, har du veldig sterkt lys og lys sand, hvor lenge har du hatt fiskene i karet ditt?
jeg passer på en stim på 5 neontetra for svogeren nå og når de kom hit var de Veldig bleke, men når de fikk komme seg oppi karet sitt med nytt vann så kom fargen litt tilbake. Jeg stusset litt på dette pga de hadde en helt sinnsykt farge hos svogeren. Jeg googlet litt og leste litt på forumet her og fant ut at jeg skulle sjekke tempen i karet, der var det nesten 30grader :O dette er jo altfor mye for neon så jeg byttet litt varmt vann med litt kaldt vann og nå er fargene tilbake

Kanskje dette er problemet hos deg å?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap