Molly som svømmer lodrett. syk?

Har en orange molly dame som siden i går har svømt konstant med hodet rett ned. Den prøver å flate ut men ser ikke ut til å lykkes. Den er også gravid så jeg tenkte også at det kunne ha noe med det å gjøre. Noen fisker kan oppføre seg litt rart i forkant av fødsel. Den spiser hele tiden fra bunnen og når jeg mater så har den også spist godt. Den virker ikke syk bortsett fra den snodige svømmingen. Har også tenkt på svømmeblæra at den kan være ute av lage. Bør jeg avlive den hvis det er noe galt med svømmeblæra? Har noen opplevd det samme? Er det noen som kan ha noen teori om hva dette kan skyldes.? Tok et ekstra vannbytte i går og alle vannverdier er ok. De andre fiskene i karet er helt friske. Legger ved et bilde av den.
Kan den ha problemer med svømmeblæra pga. graviditeten, tro?
er det ikke slik at levendefødere går litt i vannrett posisjon når fødslen er nær.
...Har den problemer med å bruke halen, slik at hun hovedsaklig beveger seg ved hjelp av finnene...?

(I så fall ville mitt råd være å spare den for mye drit de neste dagene (Unnskyld utrykket, men det var det mildeste jeg kom på))
Nei hun bruker også halen ser jeg. Hun flater ut innimellom. Hvis hun flater ut kommer hannene for å prøve å pare seg med en gang. Da ser jeg hun går i lodrett stilling med en gang og da gir hannen opp. Er det en forsvarsstilling mot innpåslitne hanner?
Det kan være. Har du mange hanner i forhold til hunner? Du bør ikke ha mer enn en pr to hunner. Hvis hun flater ut når du isolerer henne, så vet du dette med sikkerhet.
Er i overtall på damesiden. Men kan prøve å flytte henne til et fødekar i morgen og se om hun flater ut da. kom på i stad at den svarte hoa jeg har hadde akkurat samme oppførsel før hun fødte bare at hun hadde hodet vendt oppover og ikke nedover som den orange gjør. Så det kan vel ha noe med fødsel å gjøre. Det vil vise seg. Her er et bilde av den svarte før hun fødte. Hun sto lodrett med hodet opp og viftet med finnene mens den orange gjør omvendt. Det blir spennende å se hva som skjer i dagene fremover...
problemet har løst seg. Den har fått yngel i natt og svømmer normalt i dag. Takk og pris. Takk til alle som svarte på tråden.
..Godt å høre! Fint å høre ikke alle "rare" ting er elendighet...Og gratulerer med ny fisk!
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap