Etter at den ene hua mi fikk unger, så døde hun. Alle ungene med. Så, et par dager senere ble hannen min syk. Han levde nesten en uke med sykdommen (jeg klarte ikke å ta livet hans) men ble svakere og svakere for hver dag som gikk. til slutt var han død. Det jeg synes var spesiellt, var at både hua og hannen sluttet å spise. Magesekken i hue blei helt tom! Og så blei de bleike på en måte. De ble ikke rosa som når de er døde, men prikkete, hvor prikkene hadde myke overganger til hverandre. Store prikker på ca en cm, med fargeskala fra rosa til blåsvart. Han var ikke så altfor gammel, så det var nok ikke alderen som tok knekken på'n. Heller ikke vannverdiene, for de skal være perfekte for rekene. Ingen av de andre rekene blei sjuke, kun yngelen, morra og hannen.
(fikk dessverre ikke tatt bilder, for jeg finner ikke laderen)
Det jeg da lurer på, er om noen har opplevd det samme? Hvis det ikke er vanlig hos reker, så kunne jeg kanskje tenkt meg å sende inn hannreka til noen som har bruk for'n. Men hvem har egnetli "bruk for'n"? Og en ting til, hvor får jeg tak i billigst mulig sprit å legge reka på? (HASTER, har liggi i vann i et lukket glass i et døgn nå).
Takker for svar som måtte komme
GPP trenger vi ikke her (Generellt pisspreik)