Uvanlig/vanlig oppførsel på otto?

Hei!

For å gjøre en lang historie kort:

Jeg flyttet min otto fra 35 liter til 54 da jeg syntes det var et klokt valg. Fra å være ganse tynn, har den fått den vine ringen på magen.. Men fra å være rolig, har den blitt ivrig og det er akkurat som at han mister kontrollen i blandt..

Prøver å legge ved en video som viser dette. Jeg var litt uheldig med å fange det opp, men han kan finne på å fyke over glasset slik som han gjør på filmen.

Vil advare mot høy lyd, da det ikke ble tatt hensyn da jeg filmet (spontant).

Er dette en normal adferd, eller er dette et tegn på at den ikke trives? Vil også si at jeg skal kjøpe et par ottoer til etter jeg har kommet hjem fra studietur (om den fremdeles lever da?)

Mvh Iselin

Film:

[URL= <embed src="http://www.youtube.com/v/3icKQ3KUHUQ" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed> ][/URL]
Det ser ut som at den endten lades opp av Youtube ennå, eller at det ikke gikk. Venter til i morgen og ser om det går å se "filmen" da
Du mener fyke superfort over glasset eller fra side til side i karet? Ottoene blir gira av bla. vannskifte med kaldt vann, og da gjør de sånn, men det har hendt jeg har sett det ellers også.

Det er veldig veldig vanskelig å se om det er noe galt med ottoene, som oftest er det sikre tegnet når de begynner å legge seg rolig, ofte på bunnen og ikke virke apatiske, så man først tror de er død men ser om de reagerer og så gjør de det. Da dør de ofte likevel.

Hvis du har en som har vært veldig skral så er det vanskelig å redde dem, som oftest med en gang det kommer en sving i vannverdier eller noe stress, så vil den være svakere fordi den har vanskelig for å holde på næring og dø.

Så JA, de kan være vanskelige hvis ikke utgangspunktet er bra. Når det først er det så lever de lenge
Åå! Så den er bare sånn den skal være, hehe!

Nei, jeg skulle egentlig ha han og to stykker til i et lite yngelkar.. Men jeg tror det var for lite å spise, for liten plass til å trives osv. Så de to kamerater døde.. Da bestemte jeg meg for å putte den siste i 54 literen for å sjekke åssen det gikk og fra å være ganske lat, har den begynt å farte rundt =)

Ser ut til at jeg tok riktig besluttning da, tror jeg!

Takk for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap