Sidesvømming på tetra
Oppdaget nettopp at en av mine neontetra søvmmer litt rart. Den bikker liksom over til den ene siden, avogtil står den rett opp og ned og synker nedover før den får komt seg over på siden igjen. Ser ikke noe skader på den. Den er blitt litt skeiv også, som en C sett ovenifra. Hva kan dette være? Er det best å avlive den fortest mulig i tilfelle det er noe smittsomt?
Postet 02.05.08 kl 18:04
Postet 02.05.08 kl 20:17
Inaktiv bruker
er fargene svake på neontetraen vis det er det et dårlig tein det er tein på mistrifsel og di pleier å dø ganske sjapt av det.
kan vere leksdans.
kan vere leksdans.
Postet 03.05.08 kl 11:36
Endret: 03.05.08 kl 11:37
Nei, fargen er ikke svak. Fisken er stor og kraftig, har hatt den i 8-9mnd, og alle ser ut som de trives. Har tatt den ut av hovedakvariet (260l) og puttet den opp i en gullfiskbolle. Vet at ikke forholdene er optimale der, men det er det eneste jeg har. Dette for å prøve å unngå event. smitte. Har et 60l akvarie, men der har jeg yngel i, så det er ikke noe lurt å putte den oppi der heller.
Den er fremdeles skeiv, bruker nesten bare den ene finnen til å svømme med. Vil ikke spise. Lurer på om det beste er å avlive den? Vil ikke at den skal pines, men håper jo at dette er noe forbigående??
Den er fremdeles skeiv, bruker nesten bare den ene finnen til å svømme med. Vil ikke spise. Lurer på om det beste er å avlive den? Vil ikke at den skal pines, men håper jo at dette er noe forbigående??
Postet 03.05.08 kl 17:43
Postet 03.05.08 kl 17:57
Jeg aner ikke hva som kan være feil, men tenkte jeg skulle høre om du vet om sykdomsartikkelen? Kanskje du klarer å finne noen beskrivelser der som passer på det du observerer...
Lykke til!
Lykke til!
Postet 03.05.08 kl 18:07
Postet 03.05.08 kl 20:17
Den ene sebrafisken min oppfører seg litt på samme måte nå. Svømmer veldig raskt og faller over på den ene siden med jevne mellomrom. Så vidt jeg kan se stemmer ikke symptomene med noen av dem i sykdomsartikkelen. Lurer på om det kan ha en sammenheng med at jeg ikke får ned tempraturen tilstrekkelig i sommervarmen. Fisken ser ut som en blanding av Tweek i South Park og en ADHD-kid på speed. Jeg kommer til å avlive min.
Postet 11.05.08 kl 12:21
Endret: 11.05.08 kl 12:23