Hull i hodet?

Trodde først dette var sopp, men nå ser jeg at disse flekkene ligner mer på kjøttsår. Fisken er også generel dårlig, og har ikke vokst i de tre ukene jeg har hatt den, i motsetning til den andre jeg kjøpte samtidig som har blitt nesten dobbelt så stor.

Bildene er ikke så veldig bra, for når den først satt stille var den enten i skygge eller bak noe, eller for langt unna...
Hei!
har du noen skarpe steiner i akvarie ditt for det ser ut som den har et gnagsår på grunn av en skarp stein elle lignende!
Nei, det har jeg ikke. Det er ikke bare ett sår, det er to, ett på hver side av fisken. Den ene brystfinnen er nesten borte også. Den var i samme kar som kampfisken min helt til i går, jeg så aldri at han var noe aggressiv mot ancistrusen, men er det mulig at det er sår fra den har blitt angrepet?
Når du sier den har sår på begge sidene så er det første som faller meg inn at den kan ha satt seg fast og måttet "rive" seg løs slik at sårene kom av det. Kan liksom ikke skjønne at en kampfisk har greid å lage såpass store sår heller.

Du får gi den gode forhold og godt stell så ordner det seg forhåpentligvis av seg selv uten medisinering.
Det høres logisk ut, men kan ikke skjønne hva den skulle ha satt seg fast i.. jaja, får prøve å stelle litt ekstra med den og håpe at den kommer seg..

takk for svar.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap