Er denne "siameseren" syk eller bare ekstremt overvektig?

Den spiser veldig bra, er i full vigør men ser altså sånn ut:p
Det har ikke kommet plutselig heller, bare gradvis: Den har heller ingen "skjellreising"
Fòrer jeg den for mye eller er den rett og slett syk?
La meg gjette: du har ikke store algeproblemer i karet ditt?
Seriøst: jeg har flere SAE som er tilnærmet den størrelsen. Synes ikke din så syk ut.
Fra siden ser den jo helt normal ut...
Men underfra ser den jo litt rund ut. Heldigvis ingen ujevne bukler.
Kanskje den er rognstinn?
Tusen takk. Nei jeg har ingen algeproblemer i akvariet, og heller ingen fisker som er "matvainnj"(kresen i matveien)
Hadde besøk av ei som ble helt sjokkert over hvor svær den var, så jeg begynte nesten å bli litt bekymret for den. Jeg bør vel derimot prøve å få slanket den litt kanskje:s
Hmmm hvordan skal du gjøre det da? Da sulter jo alle de andre fiskene... ;P
Du kan heller komme å slanke meg istedet...
Mulig den er rognstinn, men aner ikke om det er en hanfisk den andre som er på hennes/hans størrelse. H*n er i allefall fæl til å¨jage den andre, men om det er direkte uvennskap eller kurtise er neigu ikke så lett å se
Aggi
Du kan heller komme å slanke meg istedet... :D

Ha ha, jeg er en utrolig elendig kokk, så du hadde nok sendt meg hjem etter svært kort tid
Fiskene her får nok mat så det holder, så jeg kunne kanskje gitt de en fastedag i uka iallefall
Ikke noe problem med matfrie dager, normale ,friske fisker kan klare seg uten mat i iallefall 2 uker:P
Ja jeg får prøve med litt begrensninger i matveien til fiskene, men det blir ikke lett. Jeg har prøvd det noen ganger, men føler meg som den gangsteren når jeg slår av lyset uten at de har fått mat, det er jo dagens høydepunkt for dem:s
Har selv noen slike SAE-er, som ser ut som de skal revne på midten. Årsaken er enkel; de er de første som kommer til matfatet, og de siste som går :p
Dette i tillegg til en del alger de kan meske seg på, gir samme fassong som hva eieren sliter med :p
Om den mot alle "utroligheter" er rognstinn og det kommer avkom, må du få det inn på forumet. Hadde spørsmålet oppe ang lek og yngel på SAE for en tid tilbake og det hadde visst ikke forekommet mer enn èn gang i fangenskap...
Hmmm... Kanskje jeg kan bruke det som unnskyldning? Jeg er bare rognstinn...
SoVe
Om den mot alle "utroligheter" er rognstinn og det kommer avkom, må du få det inn på forumet. Hadde spørsmålet oppe ang lek og yngel på SAE for en tid tilbake og det hadde visst ikke forekommet mer enn èn gang i fangenskap...
De fleste fisker som er vanskelige å drette i hobby-kar, er likevel både rognstinne og i lek både titt og ofte.
Det er liksom overlevelsen av egg og yngel det skorter på

Hos meg leker SAE-ene jevnlig, men ser jeg yngel? Ikke av disse i alle fall
Takker for alle svar
Denne SAE`n er nok sikkert fet og ikke rognstinn ettersom den har hatt denne fasongen ganske lenge; ikke så helt ulik sin eier denne heller;p
...Du skulle sett dvergbotiane mine etter første møtet med artemia...De sto stille i 70° vinkel og spant rundt, plukket til seg hver eneste artemia som drev forbi...Etterpå var jeg seriøst redd for at de skulle få noen type strekkmerker àla en guppy-hunne vi har som faktisk er tom for yngel(!)...
Ha ha; visste ikke at også fisk kunne få strekkmerker
...De har jo en perlemor "underfarge", men denne har faktisk løs hud og denne "underfargen" har helt klare linjer der det ser ut som om den har sprukket opp...Og dersom du har sett en høygravid guppy så skjønner du kanskje at jeg tilskriver disse merkene til at den har vært såpass hardt blåst opp at det måtte bli merker...

(Har skilt ut hannene etterhvert til eget kar, så hun er faktisk helt tom for yngel)
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA2013
Reklame for plussmedlemskap