Slapp guppy, uten matlyst, og litt rund - hva kan jeg gjøre?

Guppyhunn, voksen, har ynglet tidligere, og jeg tror hun er gravid igjen. Men de siste fem dagene har hun ligget på bunnen av et lite akvarium - hun er flyttet. Hun er rund, men ellers ikke noe spesielt å se, men hun rører seg lite, ligger som sagt på bunnen, og spiser ikke mat - har defor ikke fått noe de siste dagene.

Om det er bukvattersott ser det ikke ut til at den utvikler seg videre , - om det er forstoppelse ser det ut til at den varer - og om det er graviditeten - hva da?

Noen som har tips om hva jeg kan prøve å gjøre?
Har du sjekket at det ikke stikker små, røde, spisse "tråder" ut av rumpa hennes?

(*furter*)
Har ikke sett noe. Hun er egentlig ikke min - det er søstra mi som har ho, så jeg har bare kikket såvidt på henne et par ganger. Klemmer finner gjør hun, men ellers så jeg ikke noe annet sist jeg var der. Men jeg fikk jo Dewormer
- så jeg kan kanskje gi henne en runde med det for sikkerhets skyld.
Selv begynner jeg å tvile på effekten av dewormeren, men har bestemt meg for å kjøre på med hyppige vannbytter og medisinering frem til sommerferien (siste uka i juni) og se om dritten dør ut eller om jeg må finne på noe annet.
Mener det fungerte bra på min egen guppy - svømmer rundt i full vigør, konstant på sjekkern! Og jeg som trodde han var ei ho, hehe.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap