Hjelp!

Jeg har ei kampfisk hunne som jeg fikk et problem med.
Øyet hennes var helt normalt, men etterhvert så var det som det la seg et slags hvit lag av ett eller annet rundt, og til slutt stakk øyet ut med nesten en halv cm. Hun er veldig lita og øyet ble nesten på størrelse med ansiktet hennes. Jeg hadde henne i ett av de små akvariumene i tilfelle det var noe som kunne smitte, men etter en uke eller to så var øyet helt tilbake til det normale.

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva som har skjedd med henne?
Blir takknemlig for alle svar, ønsker å vite istede for å leve i uvisshet.
Trodde hun skulle dø.

Mvh
Siri
Høres ut som pop-eye:

Utstående øyne (Pop-eye):
Dette er mer ett symptom, enn en sykdom i seg selv. Dette kan komme av en rekke bakterier, og gjerne som ett tegn på at vannkvaliteten ikke er bra. Slossing kan også gi dette symptomet. Forbedring av vannkvaliteten, gjerne med større vannbytter daglig, har oftest god effekt på dette.

Behandlingsforslag: det er i svært sjeldne tilfeller behov for å behandle pop-eye med medisiner. Men om ikke vannbytter\ korrigering av vannverdier har hatt effekt i løpet av en ukes tid, er det verdt å forsøke en kur med eSHa 2000.

Sitat henter fra sykdomsartiklen.

Håper det var det Fant siden med sykdommer nå etter at jeg hadde skrevet! Heldig vis ble hun frisk igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Brage Lien
Reklame for plussmedlemskap