Ancitrusen min har blitt helt lys

Jeg har 3 ancistrus i karet mitt, og i dag så jeg at den ene har blitt helt lys. Litt grå-hvit på en måte. Den ser ellers frisk og fin ut og spiser som bare det.
Den har fortsatt flekkene sine, men det virker som at hele fisken har bleknet.

Den har ikke sånn farge som albinovarianten.

Noen som aner hva dette kan være?
Nina Weiseth
Jeg har 3 ancistrus i karet mitt, og i dag så jeg at den ene har blitt helt lys. Litt grå-hvit på en måte. Den ser ellers frisk og fin ut og spiser som bare det. Den har fortsatt flekkene sine, men det virker som at hele fisken har bleknet. Den har ikke sånn farge som albinovarianten. Noen som aner hva dette kan være?

Helt typisk for denne arten når: den er skremt, eller på andre måter blir utsatt for ytre eller indre forandringer i akvariet. Fenomenet forekommer også fra tid til annen hos meg, foruten at jeg kan si med 100% sikkerhet hva som er årsaken, men det er hver gang jeg er oppe i karet med plantesaks etc. Fisken får imidlertid sin opprinnelige farge tilbake etter relativt kort tid. Ingen bekymringer her.
Oi...så rart!
1000-takk for svar, og det kan nok stemme at den har blitt litt skremt i det siste. Hadde rengjøring av pumpa og luket i karet i går + at blå acara eggene akkurat har blitt klekt så foreldrene der passer veldig på og jager bort alt og alle som nærmer seg.

Ble letta nå...skal følge med på den framover, og se om den skifter farge igjen. Pussig liten sak dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap