Golden er blitt svart rundt munnen

Min golden har blirr akkurat som litt svart rundt munnen. Sopp?
Målte verdiene hos dyrebutikk i dag, disse var fine. (husker ikke tallene)
Hei, setter denne litt høyere på lista jeg ; D En av mine golden har også blitt litt sort rundt munnen og kroppen og lurer selv på hva det er?
Søk på spirulina. Sakset dette fra en annen tråd:
Cyberbob66
Spirulina påvirker fiskens farger og må ikke brukes i for høye doseringer da det kan gi svarte flekker på fiskens kropp. Men det skal litt til på enkelte arter, men Golden og Zebra er spesielt utsatt.
Trine T
Søk på spirulina. Sakset dette fra en annen tråd: [QUOTE=Cyberbob66]Spirulina påvirker fiskens farger og må ikke brukes i for høye doseringer da det kan gi svarte flekker på fiskens kropp. Men det skal litt til på enkelte arter, men Golden og Zebra er spesielt utsatt.

Er dette fôr? Jeg har isåfall ikke foret mine med dette. (?)
spirulina er ofte brukt i malletabletter, og enkelte typer flakfor etter hva jeg har lagt merke til
Sanne
spirulina er ofte brukt i malletabletter, og enkelte typer flakfor etter hva jeg har lagt merke til

Uff da, jeg har 4 ancistrus som får malletabletter. Kan se om det står noe på for-boksen. Men om man slutter å fore med dette, vil fargen da komme tilbake?
Om den gjør det, starter jeg et eget artskar for mallene.
Ja, den inneholdt denne algen, så da fikk jeg svaret mitt.. Men, er dette direkte farlig for fisken?

EDIT:
Tileggsspørsmål :p Leste litt her på forumet og fant en tråd der det stod at de fikk sorte prikken (kunne minne om hvitprikk bare prikkene er sorte) Dette har ikke mine, her ser man bare at fiskens farge begynner å bli mer sort, altså ikke fler prikker. Men det finnes kanskje fler "typer" av det?
nei spirulina er ikke farlig for fisken! men du må kanskje fôre med litt andre typer mat så blir flekkene borte, se etter for some r beregnet for den type fisk du har, mange fôr som er laget spesielt for den type fisk du har
Hmm....skal prøve å ikke fore med malletabletter på en stund da.....
Men etter hvor lang tid bør en forvente at fisken får til bake sin gulfarge da? Hvis den får det da?

Hei ;D Da er jeg hjemme fra ferie(disse 14 fagene har altså vært uten noe foring) og de har blitt et hakk bedre, selv om noen av dem forstatt har litt sort farge på munn og kropp. Men lurer også på om fargen vil komme tilbake?
Vil bare ha sagt at mine golden og ble gråsort rundt munnen, men etter en stund så jeg at de tygget. Etter yngelen var ute ble de helt gul igjen. Men er jo ikke sikkert at det er det samme da...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap