Sopp eller fløyelssyke?
Fikk plutselig til min forskrekkelse se at Baryancistrusen har fått et hvitt belegg rundt det ene øyet. Kan ikke se at den er i dårlig form eller puster hurtigere. Den er ikke blitt tynnere, men om den spiser like mye som før er ikke godt å si da den aldri spiser mens jeg ser på.
Skal jeg bare ta litt ekstra vannskifter, tilsette salt, foreta en temperaturkur eller behandle med Esha 2000 først som sist?
Direkte slåsskamper har jeg aldri sett blant mallene men litt knuffing har det vært.
Har ikke sett noe lignende på de andre fiskene.
Meget takknemlig for svar/råd.
Skal jeg bare ta litt ekstra vannskifter, tilsette salt, foreta en temperaturkur eller behandle med Esha 2000 først som sist?
Direkte slåsskamper har jeg aldri sett blant mallene men litt knuffing har det vært.
Har ikke sett noe lignende på de andre fiskene.
Meget takknemlig for svar/råd.
Postet 23.06.08 kl 18:36
Endret: 23.06.08 kl 18:40
Postet 23.06.08 kl 18:47
Postet 23.06.08 kl 20:23
Postet 24.06.08 kl 14:31
Tusen takk for svar
Dette er egentlig ganske pinlig:p Oppdaget denne "soppen" i går ettermiddag og studerte det både nøye og grundig gjennom flere timer. Dette er min absolutte yndlingsmalle så jeg er veldig redd for den (selv om den gjør herverk på alle plantene i karet hver eneste natt). Tok masse bilder og postet etterhvert denne tråden. I går kveld da jeg skulle skifte vann var det BORTE.
Ikke vet jeg hva han hadde rundt øyet, men er veldig glad for at det var en såpass "godartet sykdom" tross alt
Dette er egentlig ganske pinlig:p Oppdaget denne "soppen" i går ettermiddag og studerte det både nøye og grundig gjennom flere timer. Dette er min absolutte yndlingsmalle så jeg er veldig redd for den (selv om den gjør herverk på alle plantene i karet hver eneste natt). Tok masse bilder og postet etterhvert denne tråden. I går kveld da jeg skulle skifte vann var det BORTE.
Ikke vet jeg hva han hadde rundt øyet, men er veldig glad for at det var en såpass "godartet sykdom" tross alt
Postet 24.06.08 kl 15:07
Postet 24.06.08 kl 15:09
Postet 24.06.08 kl 15:30
Postet 24.06.08 kl 17:44
Postet 25.06.08 kl 10:09