Dårlig palettciklide

Palettciklide-hannen min ligger helt oppe i overflaten... det er ikke bra... hva gjør jeg? Har sjekket vannverdier, og alt er i orden m det, men en av guppyene mine døde også i dag... kan det være noe smittsomt på gang? Hva gjør jeg? Palettciklidene har nettopp fått unger, så det er ikke bra om faren nå ikke kan beskytte ungene sine...
Målte du med dråpe- eller stripstest?
Hva var verdiene du målte?
Hvordan er vannbytterutinene/filterrensrutinene for karet?
Har du alle de fiskene som er registrert på det?

Det høres ikke helt bra ut dersom han ligger i overflaten, nei.
Jeg ville iallefall tatt et delvannbytte.
Har brukt det mange av dere kaller upålitelige strips for å måle, dessverre... men har ikke hatt noen problemer før, så var derfor jeg fikk litt noia...
Og jeg har ikke alle de fiskene som står oppført, nei..er bare treig m å oppdatere... fisken har kviknet til litt utover kvelden, men han passer ikke på ungene sine lenger... er ikke det litt rart?
Man kan desverre ikke stole på resultatene av stripstestene. Det at du ikke har hatt problemer med det før, kan jo være at det ikke har vært problemer...?

Han føler seg vel litt uggen enda. Det kan jo være slitsomt å passe ett barn, og en hel skokk når man ikke er frisk.... sukk

Har du bytta litt vann?

Ps:
Du burde oppdatere hvilke fisker du har, da det mange ganger kan være lettere å hjelpe
Takk for hjelp!
Ja, har bytta vann, og satser på at han kommer seg i løpet av natten....
Du (og han) får ha lykke til og god natt.

Du bør uansett utfall følge nøye med i dagene fremover. Det at en guppy dør er ikke så veldig uvanlig, men når det skjer samme dag en palett ligger i vannflata ville jeg fulgt med fiskene, sett etter endret adferd og andre tegn på at de ikke har det så bra.
Jeg ville også byttet litt vann daglig en stund og kjøpt meg dråpetester
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap