Fiskene mine har røde flekker (de er rødelige)

Først hadde jeg et annent problem, gammle tråden er her http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1007&thread_id=33575&sr=1&msr=1.

Så ble vannet mitt bra og vi kjøpte andre fisker på en annen plass, 4 slør haler og 2 suge maller og 2 alge spisere husker ikke hva dem heter.

Så hadde vi 2 slørhaler fra før av, vell nå har vi 1 slørhale igjen og de som er igjen av slørhalen og de andre har vært rølig(som jeg beskrev i overskiften)
Og de virker veldig aggresive, for den ene var veldi agresive på resten satt og spiste og nappa på de andre.

Samboer synes det virker som de råtner innentfra for den ene som lever har nesten ikke hale. Men de har ivertfall noen rare røde prikker på seg.

Blir gal først har jeg vann problemer som tar livet av fiskene og nå dette, kjenne eg blir oppgitt.

Edit mens je skriver begge 2 er døde, dene ene er på vei til å dø.
Merker det er jo nesten ikke noe igjen virker som de går i oppløsning.
Samboer fikk tatt opp en av de døde fiskene og den var blod rød i øyene.
Og dette har påvirka bare slørhalene.
Du må nesten komme med litt mer informasjon for at det skal gå an å finne ut hva som er i veien.

Hvor stort er karet og hvilke fisker går det i det?
Hva slags filtrering har du og hvordan renser du filteret?
Hvor ofte og hvor mye vann bytter du?
Har du testet vannet og hva testet du med? Hva var verdiene?

Kom gjerne også med flere opplysninger om tilstanden, beskriv flekkene, oppførsel og kom gjerne også med bilde.

Jeg har også en sterk mistanke om at det kan være algespiserne dine som er synderne. Om det er disse du har så er det altfor vanlig at disse suger seg fast på andre fisk og skaper sår (legg merke til at de finnes i to farger, gul og mønstret). Slørhaler er spesielt utsatt siden de er så trege i bevegelsene.
Vi vil gjerne hjelpe, men du må først og fremst gjøre en innsats selv. Fortell litt om akvariet, vannbytterutinene, filter osv. nitrit og ammoniakkmålinger er en selvfølge for nybegynnere. Hva slags fiskearter du holder er også nyttig å vite.

Fiskenes ve og vel er forøvrig KUN ditt ansvar. De fleste fiskearter skal kunne leve i flere år. Stort forbruk av fisk er en uting og mange kunne med fordel funnet seg en annen hobby.

Hvis du bryr deg om fiskene synes jeg du skal fortelle litt mer, så kan vi kanskje komme med råd.
Beklage at jeg ikke har fått svar men har vært borte i noen dager.
Jeg bryr meg og det er derfor jeg skrev inn her. Jeg er vell ikke direkte nybegynner men har hatt akvariet i nesten 2 år og det er første gang vi har opplevd problemer.

Men vi har fått fiksa problemer og slik men ellers takk for hjelp og slik =)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap