Syk ps saulosi

Den mest dominerende malawihannen min har i løpet av de 1-2 siste dagene endret seg betraktelig. Fra å være kraftig i fargene og hypp på damene har han nå blitt blass og litt tynn i buken samtidig som han har en kraftig "dobbelthake. Han klemmer også finnene inntil kroppen. Han gjemmer seg oppe i et hjørne og blir jaget av de andre saulosihunnene. Mistet også en kåt og dominerende saulosihann i fjor og dette er de eneste malawiene som har blitt syke. Verdt å nevne er kanskje at de for to uker siden flyttet i en større tank og han har vært helt vill i nikkersen siden.
Det jeg lurer på om det kan være opprømtheten har utviklet seg til stress som har gjort han syk eller om dette kan dreie seg om parasitter. Resten av gjengen ser bokstavelig talt ut til å trives som fisken i vannet og ikke noe sykdomstegn på andre. Alle vannverdier er ok og jeg driver vannbytte (1/3 del) annenhver uke.
er det noen der ute som har noen god forklaring til hva dette kan være eller evt et tips til hvordan dette kan behandles?- er i utgangspunktet skeptisk til medisiner.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap