Med. mot innvollsorm hos kulefisk

Har fått en Grønn Kulefisk i hus, og vil tro den har noe slags innvollsorm.
Ifølge butikken har de behandlet med "baktozyn"(m?), men jeg er ikke sikker på hva dette er godt for?

Jeg har hjemme eSha 2000 og EXIT, vil noen av disse hjelpe?

Den fisken jeg har fått med meg hjem ser høvelig fin ut, den som dessverre måtte bli igjen i butikken hadde stor mage, og tynn hale, samt veldig "bulkete" kropp. Vet ikke hvor lenge de hadde gått i butikken.

Håper det er noen som har forslag, så kan jeg kanskje stikke innom dyrebutikken imorgen for å se hva medisin de har
Baktozym som medisin? Det er jo slike kapsler som liksom skal inneholde bakterier for å starte opp filteret...

Jeg har brukt en medisin med flubendazole (samme virkestoffet som i flubenol) på en kulefisk med innvollsorm, og det ser ikke ut til at han har fått tilbakeanfall til nå, rundt 2-3 måneder senere. Men så har han også blitt foret ganske så kraftig for å få tilbake kjøttet på kroppen (han var kun stooore øyne, skinn og bein, nå ser han normal ut igjen), så jeg er ikke sikker på om han er frisk eller om den ekstra maten kun har holdt parasittene i sjakk.

Esha sine medisiner tar ikke innvollsorm. Dessverre er det slik at de fleste medisinene som virker ikke er lov i Norge (hurra for oss! :/), så det kan være vanskelig å få tak på de medisinene man trenger. Det eneste er hvis du får tak på dactymor med virkestoffet praziquantel at det kan ha virkning, disse selges visstnok på noen dyrebutikker rundt om i landet (men dactymor funket ikke da jeg prøvde det på mine kulefisker, to av dem døde etter hvert, og sistemann ble ikke syk før ei stund etter at jeg hadde behandlet).
Sera Nematol fungerer, har akkurat behandlet to kar for innvolsorm. Dette er bestillingsvare,samt at den er dyr. Men blir man kvitt hærket er det jo verdt det, i tillegg så raserer ikke denne medisinen filterbakteriene
Tom K
Sera Nematol fungerer, har akkurat behandlet to kar for innvolsorm. Dette er bestillingsvare,samt at den er dyr. Men blir man kvitt hærket er det jo verdt det, i tillegg så raserer ikke denne medisinen filterbakteriene;)

er sera nematol det samme som Sera Professional Nematol
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap