Hvor stort tap?

Har fått hvitprikk i ett 54l kar som inneholder 20neon tetra 4kardinal tetra etter att 3 har gått tapt 10platy og 1guppi to døde.Har begynt medisinering med sera costapur,når kan jeg forvente meg att dette snur og går tilbake?Hvor mye fisk er det normalt og miste?Når kan jeg bytte vann etter medisineringen.Hilsen Færskingen.
Du bør se en forebedring etter en dag eller to, men tetraer dør desverre lett av denne sykdommen om de har mye parasitter på seg.

Men den medisinen du bruker når så må du også sjekke for nitrit, da den vil ha innvirkning på filterbakteriene dine.

Til info vil jeg anbefale deg å kjøpe esha exit og ha dette liggende mot hvitprikk til en annen gang. Den medisinen er helt trygg og bruke, også for filterbakteriene.
Hva som er "normalt" å miste ved et angrep av hvitprikk er dessverre ikke et spørsmål det finnes "normalt" svar på Det kan være ingen, og alle.

Selv har jeg hatt hvitprikk i karantenekar...hm, fem ganger er det vel? Og jeg har hittil ikke mistet noen fisk av den grunn. Følger man godt med og inspiserer de nye fiskene nøye hver dag de første ukene, vil man oppdage hvitprikkangrepet omtrent fra første prikk, og får i gang tiltak med en gang.
Jeg har brukt varmekuren på alle mine tilfeller, og det har gått strålende.
Om man oppdager hvitprikk i et tidlig stadie, slik at fiskene ikke er veldig infisert så går det ofte bra, men er fisken sterk angrepet og fisker har begynt å død...så pleier det iallefall å gå hardt utover fiske bestanden. Dette er hva jeg har erfart da jeg var en nybegynner å denne hobbyen og ikke hadde den store kunnskapen.

Men dette er absolutt ikke noe fasit
Begrensa skade
har ikke mista flere fisker,ser ut som hvitprikken er på retur.bytta nesten alt vann idag og medisinerte på ny.det som forundrer meg litt er att neon tetraene er eneste fisker i karet uten prikker,men bra er jo det. Færskingen takker for innlegg.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap