Kan luftblæra leges?

Har en Kongotetra sliter med å holde seg nede i vannet. Hver gang den stopper og svømme flyter den opp til overflaten. Virler som den bruker mye krefter på å holde seg nede, den prøver og holde følge med resten av stimen, men sliter litt. den spiser som den alltid har gjort. virker frisk ellers. Den har vært sånn i noen dager nå, vet ikke helt hva det er, men tror det er luftblæra. har ikke peiling egentlig. Noen som vet. Vet ikke om jeg skal ta livet av den eller la den være i fred.
Jeg tror ikke den kan leges. For så vidt jeg vet anbefales det at fisk som har problemer med svømmeblæra avlives.. Har du sjekka sykdomsartikkelen?
Ja ikke funnet noe der. Regner også med at den burde avlives, men virker som den har d bra ellers.
Vil du ikke avlive kan du jo ta et vannbytte og se det an? det finnes for så vidt ikke medisiner mot sånne skader, men fisk KAN finne på å bli frisk i løpet av natta.
Har nettopp tatt vannbytte. Får se i morgen. Er den ikke bedre når jeg kommer hjem fra jobb, så får jeg jeg bite i det sure eplet og avlive den.
Hadde nettopp en Kardinaltetra som slet med svømmeblæren. Den sank ørlite om den ikke svømte. Fikk ikke fanget den for å avlive den, og den døde etter 2 uker selv om den spiste og virket som den klarte seg fint.
Om du får tak i den ville jeg avlivet den.
Lom hjem fra jobb i dag. Den levde fortsatt, men virket sliten. Har nå avlivet den.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap