Hvorfor blir fiskene mine hvite

Jeg har hatt akvarium i 2 år,De første fisken jeg kjøpte 4 slørhaler og 2 gullfisker, nå har 1 gullfisk og 2 av slørhalene blitt hvite, gullfisken min har begynt og få litt farge på finnene tilbake og røde lepper, har brukt samme for hele tiden, bruker Sers San, har tatt vannprøve som er bra, Er det noen som vet noe , eller har opplevd noe lignende ?
Inaktiv bruker
jeg tror slørhaler pleier å skifte litt farger i årenes løp, i hvertfall det jeg har lært
Heidi Ligenza
Jeg har hatt akvarium i 2 år,De første fisken jeg kjøpte 4 slørhaler og 2 gullfisker, nå har 1 gullfisk og 2 av slørhalene blitt hvite, gullfisken min har begynt og få litt farge på finnene tilbake og røde lepper, har brukt samme for hele tiden, bruker Sers San, har tatt vannprøve som er bra, Er det noen som vet noe , eller har opplevd noe lignende ?

Er jo en smule utenfor topic, dette, men; Bruker du bare ett for? Tror fiskene hadde satt stoor pris på litt variasjon..
Har samme problemet. Både de sorte og de orange gullfiskene er blitt hvite. Jeg varierer foret.
Det er visst underfargen som bestemmer, i følge dette:
"Fish change colors naturally. It is what is written in their genes that determines what colors they will become. Different foods can effect the degree of these colors, as can tank temperature and pH, but ultimately, what is genetically meant to be - is.

Black on a gold or red fish is a very transient color - in young fish you will often see a cute little mustache or black fins or spots. These very commonly will go to all orange or red over time. A fish with white or off white and red will often turn ornage and red. The color is determined by the skin under the scale.

I have been told to select a panda with the maximum amount of black on his in his infancy. This will give the most delightful 50/50 black/white as an adult. A black fish will stay black only if his genes allow it, though. If you select one with a slightly yellowish belly - chances are that he will turn orange or orangeish or brassy. You are better off with a black fish with a slightly WHITE belly that yellow or orange or red"

Klippet herfra

Mer om faregskifte på gullfisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap