Mystifistisk dverggurami

Ble litt satt ut da jeg leste på forumet en som hadde akkurat samme problem uten å få noe konkret svar. Dverggurami hannen min ligger bare hele tiden. Han kommer ikke for å ta seg mat eller luft. Kun ligger på samme plassen hele tiden. Slik har han "levd" i litt over en måned nå og jeg skjønner ikke hvilken sykdom det kan være. Han bor i et 65 l kar med guppy, molly kuhlii-ål og ancistrus. Jeg kom på at jeg ikke hadde dekkglass bare lokk. Kan det være grunnen?? De andre fiskene virker helt friske..
Labyrintfisk kan bli syke om lufttemperaturen over vannet avviker endel fra selve vannet. De er jo oppe og snapper luft innimellom, eller skal være det.

Bortsett fra at fisken sturer, vet du om/at den er syk? Kan det være mistrivsel? Spiser den?

Hvor mange av de andre fiskene har du? Hvor lenge har du hatt guramien din? Skjedde dette plutselig, eller fikk du noen nye fisk i samme momentet?
Vet ikke om den er syk nei, men det er veldig sansynlig. Han ligger på siden og rører seg ikke. Den har vel ingen grunn til å mistrives. Jeg har aldri sett at han har spist. Jeg har 4 black molly, 3 guppy, 2 kuhlii-åler og 1 ancistrus. Har hatt guramien i ca 1 måned og 1 uke. Han har aldri vært frempå. Bare gjemt seg for det meste, men dette er første gang han ligger på siden og ser ut som om han er død. Jeg fikk 2 nye fisker etter en uke. Takk for svar
Han prøver ikke unngå meg en gang. Lar seg fange. Jeg har latt litt flakfor synke, men han ignorere det helt. Han kommer vel til å dø ikke sant??
Jeg er redd dette ikke høres lovende ut, nei.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap