Liten L-144 med stoor rød flekk på ryggen?

Dette må ha skjedd i løpet av natten. For i dag så så jeg plutselig at en av mine små L-144 hadde en diger rød flekk på ryggen. Aaaner ikke hva dette kan være. Håper dette ikke er farlig. Lurer på om dette er noe som kan gjøres no med?

mvh. Robin
Hei og hallo

Så litt rart ut det mønstret, men både L-144 og albino ancistrusene jeg har og har hatt har en rød sirklet merke på hodepartiet og er helt normalt. Men merkene på din er litt rare i forhold til det jeg tidliger har sett. Men kan være det samme som er normalt meddisse. Er ikke sikker på hva det røde er, men mulig det er noe av jernen??? Som sagt er jeg usikker på dette

Leif E
Jeg vet hva du snakker om. mange av mine andre L-144 har det. men på denne ser det ut som at den har skadet seg eller blitt raspa opp..? eller som jeg fikk høre av en kompis. sprengt blodkar? Håper det bare ikke er farlig...¨

mvh. Robin
Kan ha sittet fast i noe,derfor denne blodrøde fargen.En liten skade som bør bli bra igjen
Tror ikke det er noe smittefarlig i hvertfall
Det kan være resultat av en krangel med en annen L144...? La oss si at motstander'n da tok sugetak på ryggen til denne uheldige, en brytekamp fulgte, og den uheldige tapte kanskje kampen om kanskje en fin plass å slappe av på?
Sugemunn gir sugemerker så dette vil sannsynligvis leges fint av seg selv i løpet av kort tid.
Ja eller som MonaO sier,at noen har sittet fast i den..
mona o
Det kan være resultat av en krangel med en annen L144...? La oss si at motstander'n da tok sugetak på ryggen til denne uheldige, en brytekamp fulgte, og den uheldige tapte kanskje kampen om kanskje en fin plass å slappe av på? Sugemunn gir sugemerker ;-) så dette vil sannsynligvis leges fint av seg selv i løpet av kort tid.

Tipper egentlig det samme som mona o jeg og.
De får "ofte"slike merker etter en kamp mot en rival.
Har selv endel L144 og slike merker dukker fra tid til annen opp på enkelte fisker, så jeg tror mona o har rett i forslaget sitt.
De fiskene som jeg har som har hatt slike merker har bestandig blitt "friske"igjen, så dette går nok bra.
Men mange L144 har du i samme karret? Og hvor store er de?
Død..
Tror ikke dette er ifra en krangel. i går så jeg at magen på den lillestakkeren hadde blitt til en ballong.! og rødfargen hadde spredd seg. Øynene på den sto rett ut av huet.. den døde ut over dagen. sett nøye på mine andre L144 i samme kar. og noen andre av dem har det samme. men det er veldig små prikker. har en hunn som hadde en rød flekk på nesen men, den forsvant etter en uke..

det var nok en sykdom som tok knekken på den.
Har du hatt oppi noen form for gh-salt, eller på annet vis endret noen vannverdier i det siste?
Jeg har ikke tilsatt no i vannet. har drevet litt med vann skifte i 4-5 dager. thats it.. Vannet er reint og fint. har to pumper som gjør jobben sin..

mvh. robin
Når jeg ser de nye bildene,med magen som en ballong og utstående øyne kan dette ha vært en forstoppelse/tarmslyng.
Men det blir bare synsing,for det er virkelig ikke lett å se ut i fra bilder det være lyssetting,vinkler etc.
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap