Bleke fisker

Hei, det er noe rart med fiskene mine, den ene sebrafisken min er helt blek ikke de andre i samme stim, å den ene Plattyen er det å ikke de andre plattyene, samme med Guppy jentene, Den ene da, skjønner ikke dette,
jeg er nybegynner, har 82l kar og venter på ett større kar... har filteret så det bryter overflaten og har byttet ca 20liter vann. forer de til de begynner å spise sakte..... vet ikke hva jeg skal gjøre.
Mange fisker blir bleke om natten når lyset er av, så hvis det var nå nettopp du så det er det ikke så rart

Har du testet for nitritt?
Det har jeg ikke gjort, men det begynte før i dag, når lyst var på, men de er helt normale i oppførselen da... spiser godt og svømmer normalt.
den ene plattyen er død)= men de andre ser ut til å komme seg etter jeg heiv medisin nedi, sånn for de mest vanlige sykdommene... håper det ordner seg=)
Kan jeg spørre hvor lenge karet har vært i drift? Og hva slags medisin har du brukt?
ca 4 mnd, tetra medica, general tonic
Hvor ofte og hvor mye bytter du vann, hvordan renser du filteret og hvor ofte?

Om du ikke har dråpetester for nitritt så ville jeg anbefalt deg å investere i det. Dette er en av de aller første tingene man ser etter når ting ikke ser ut til å fungere bra med fiskene. Nitrittverdien skal være på null.
jeg bytter en gang i uka, ca 20 til 30% har ikke en slik tester, jeg kan kjøpe en i morgen... jeg tar filteret med på bade og legger det i akvarie bøtta mi, fyller den med van og lar vannet renne, setter i stikk kontakten og lar det renne til vanne blir helt rent... etterpå tar jeg ut den svempen som er inni og peller bort det ytterste lage med guff=) er det rett eller? renser det når det ser ut til å trengs, har gjort det ca en gang i mnd til nå... burde jeg gjøre det oftere?