L144 med rødt, nå svart på halen...

Plussmedlem
[External Image]

[External Image]

Har en voksen L144 hann. Oppdaget for en stund siden en svart strek på halefinnen, samt noen røde flekker akkurat på haleroten. Etter noen dager ble det bedre, men nå ser det ut til at det der det var rødt, har blitt svart.. Den svarte streken virker også litt større.... Noen som har noen anelse? Den går sammen med en halvvoksen ancistrus, 4 L144 yngel og 2 L144 hoer i karet...

Hmm.. Trodde bildene skulle komme opp, men ble linker til de isteden...
Plussmedlem
Prøver på bilde igjen....

milo
Ingen??

Jeg vet ikke noe som helst om dette men kan være noe innavl, eller rett og slett bare en skade, sår eller lignende? jeg tror ikke det er noe alvorlig
Vanskelig å si, men slike røde flekker skyldes ofte skade eller en bakteriell infeksjon. Du kan f.eks. ha noen parasitter i karet, som har laget et sår det senere har gått infeksjon i.

Jeg ville fulgt nøye med på utviklingen og vurdert en kombokur med Esha 2000 og Esha exit, for å knerte både parasitter og bakterier.
Hei
Jeg har muligens hatt det samme som du har Milo. min hann hadde røde flekker på seg. nå har han en mørk flekk der det var en rød flekk. alt annet rødt er borte og ble normalt igjen. men nå sliter jeg med at den er blitt utrolig blek. S: aner ikke hva som feiler den. Matlysten er blitt dempet veldig mye. før så kunne den nesten spise en stor agurk bit aleine. men nå så rører den nesten ikke mat i det heletatt.. (som jeg har sett) det eneste tippset jeg kan gi er og putte hannen din i en yngelboks. det så den får slappet av litt.

mvh. Robin
Robin Brenden
det eneste tippset jeg kan gi er og putte hannen din i en yngelboks. det så den får slappet av litt.

Litt usikker på hvorvidt den får slappet av ved å bli fisket opp og lagt i en knøttliten plastboks? Med mindre den blir plaget der den er nå, vil jeg tro den har best av å bli værende.
Gjør det gså for og unngå at den smitter andre.
Plussmedlem
Han er ikke blek, spiser som en hest og svømmer rundt som før. Går ikke sammen med noen som skulle kunne plage han.
Halve halefinnen (nederste halve) er nå svart, virker kanskje bittelitt hoven også. Det er samtidig noen svarte flekker på haleroten der det tidligere var rødt.
Liker ikke denne situasjonen.. Ingen hittil som har kunnet hjelpe, og jeg tør ikke starte noen behandling uten å vite hva det er....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap