Syk panserål

det er noe kjempe galt med panser ålen min! hun svømmer på siden å når hun gjøt det ser det ut som om hun har knekt noe.... ser ut som hunn sliter med å svømme. jeg trodde hunn var død når jeg så henne først. noen som hvet hva det er? tror dere hun kan blir bedere?
hun er normal i fargene sine...men øynene er lyse blå....
men jeg har reagert litt på att hun ikke har spist noe serlig de 3 siste dagene.
Har du testet vannet for ammoniakk og nitritt?
testa nitritt for 2 dager siden å den testen va r helt fin... har ikke testet for ammoniakk
den ene panserålen er død, har testa for alt som er mulig... ikke noe rart med vannet... å nå begynner den minste ålen min også å få blå øyer... vet ikke hva jeg skal gjøre.
nå har den andre også død, på samme måte som den første...
akkurat samme oppførselk før døden inntraff.
den ene panser mallen min ser blod rød ut i fargene og de guppiene og sebra fiskene mine som skulle fått egg å yngel ligger en-to uker etter sjema... temp ligger på 26.. alle vann verdier er normale.. ingen andre tengn på noe unormalt.. byttet 30% vann i går. noen som har peiling.
Misstenker at det er den nyeste ålen som døde i dag som hadde med seg sykdommen, siden det begynte etter at han kom. noen som har tips om hva jeg kan se etter?
Hva testet du nitritten med, dråper eller strips, og hva eksakt ble verdien da du testet? Har du testet nå nylig også? Hva med nitrat-nivået?

Ellers så er det vanskelig å si eksakt hva det kan være ut fra symptomene. At pansermallen er rød får meg til å tenke på noe bakterielt. Om du helt kan utelukke at det dreier seg om nitritt, nitrat eller annet feil ved vannet så kan du muligens forsøke å medisinere med en kombinasjon av esha 2000 og esha exit. Disse medisinene er snille mot filterbakteriene og kan kombineres med hverandre og skal være virksomt mot det meste. Husk ekstra sirkulasjon i overflaten når du medisinerer.

Om du ikke får tak i medisiner før over helga så skift 30% vann daglig til du kan starte med medisinering.

har testa med både strips å dråper, unde 0,3 sto det (nitritt). får prøve å bytte vann=)
kjipt å lese, for øreål er vel omtrent de tøffestre fiskene som finnes..
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap