Praziquantel og esha 2000

Går det ann å kjøre disse to kurene samtidig? Jeg har fått ett sopputbrudd midt under en kur mot gjellemark. Den ene L-204`en min lå død på bunnen idag tidlig Tydlige symptomer på sopp-infeksjon. Er dette forresten smittsomt?

Mvh Frode.
Dette vil jeg absolutt ikke anbefale, da virkestoffene i medisinene kan ha negative effekter til sammen. Men jeg kan legge til at det er helt ok å blande forskjellige esha medisiner, har selv gjort dette, samt at produsenten også går god for dette.
Du må studere de andre nøye og se om du finner symptomer på disse. Det er aldri bra å kombinere flere medisiner. Hvis du kjører høy temperatur i karret kan det være at det som ser ut som en soppinfeksjon kan være et resultat at fisken har vært død en stund.

Soppinnfeksjoner er alltid svært smittsomt. Har man først fått det i karret så må man betrakte alle som smittet.

Praziquantel er en kur som jeg har erfart ikke sliter spesielt på fiskene. Redusert matlyst i perioden under og etter medisinering er det som jeg har opplevd. Jeg er svært nøye med at karret er gullende rent før jeg benytter medisinen. Aller helst benytter jeg BB-kar slik at jeg kan holde god kontroll.
Så da må jeg evnt. bytte ut alt vannet ved hjelp av delvannsbytter, slik at alle rester av praziquantel-medisinen forsvinner, så deretter medisinere med esha 2000? Litt kjipt dette, da jeg har kommet godt i gang med gjellemark-kuren. 450kr rett i dass liksom... Hvor lenge og hvor mye skal jeg kjøre av esha 2000 kuren mot soppinfeksjoner?

Mvh Frode.
I 3dager kan du kjøre kuren, doseringa står i pakka.
Husk å måle GH før du doserer Esha 2000. Det er en viktig faktor når du doserer ifølge bruksanvisningen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap