Syk guppy?

Jeg kjøpte 10 guppyer fredag(3 hanner og 7 hunner). Etter det har 3 stk dødd, en hver dag. Men ikke i dag.Problemet mitt nå er en hann(tror jeg)som bare "henger" i vannflaten, på same sted i flere timer. Ga de mat i stad, alle de andre spiste glupsk i seg, men den ville ikke ha noe.

De går sammen med 2 Corydoras og 2 Ancistrus.
Har Eheim 2210 innvendig pumpe og har hatt den pumpa i litt over 2 uker. Hadde en AM-TOP pumpe 2 uker før det som jeg byttet inn pga høy støy.
Har testet for nitritt men den har vært blank og da på 0 hele tiden(litt overrasket egentlig, har ventet på nitrittflommen. Lurer litt på å kjøpe en ny test. Men den har jo testet utslag tidligere.)
Hadde de 2 Corydorasene der en liten stund før jeg introduserte 2 Ancistrus. Så en uke etter de kom guppyene.
Ph like over 7, Gh 14. Hadde vannbytte i går.
Hva kan være galt med denne?
Vil jo ikke at det skal smitte på de andre som ser ut til å til å ha det fint
Tror en er gravid også Kjempespennende

bruker du strips eller dråpetester
Jeg bruker dråpetest. Kjøpte først strips, men ble anbefalt dråpetest.
Men jeg har sett litt nærmere på den og den er litt hvit på underleppa.
Om det kan være sånn munnsopp?
I tilfelle hvordan behandler jeg det?
esha 2000 er en medesin man bør investere i.
prøv å få lagt med et bilde
Den måtte bøte med livet, dessverre
Etterhvert så begynte den å henge veldig med halen. Klarte liksom ikke å holde den oppe. Bare "fløt" rundt liksom. Begynte faktisk å bevege litt på seg da jeg slo av lyset.
Den fikk fart på seg da jeg skulle fange den. For ned mot bunnen og frem og tilbake og fikk plutselig veldig sterke farger og litt rødlig skjær på ryggen og bak ved finnen. Sjokk kanskje?
Det ser ut som det er en til som begynner å holde seg i overflaten
Men det er bare guppyene. Ancistrusene og corydorasene ser helt fine ut.
Det blir snart ikke noe fisk igjen hos meg hvis det går en hver dag
kan være innvolsorm, ble den tynnere mot slutten.
prøv å ta et vannbytte på 30%.
det kan også være at det er klor i vannet ditt. da må vannet luftes over natta med ei luftpumpe.

synd med guppyen men du får se det fra den lyse siden desse slipper under optimale forhold 30 yngel ca.hver 28 dag.
Ok får prøve videre
La ikke merke til om den ble tynnere. Men vet ikke hvor mye den har spist de siste dagene heller.

Skal ta med en vannprøve til butikken jeg kjøpte de og få de til å teste.
Er det en egen test for klor?
hmmm det vet jeg faktisk ikke.
Nå er ikke jeg noen ekspert i det hele tatt, men er ikke klor og sånn noe som følger med springvannet???
Vi fikk tips av butikken vi kjøpte fisken vår i til å kjøpe aquasana for å gjøre vannkvaliteten bedre Og vannet er helt bra og guppyene leker rundt og vi har litt problemer med plass snart tror jeg hehe
Lykke til med dine fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap