Opp-ned slørhale

Siden i går har slørhalen vår, Gully ligget opp ned med korte mellomrom. Når jeg snur han svømmer han helt normalt, og han har god apetitt. Etter at jeg har snudd han fungerer han helt normalt i noen minutter, før jeg igjen må til med livreddende(?) førstehjelp i form av snuing.

Hva er galt med vår favorittfisk??
Inaktiv bruker
mulig han har svømmeproblemer, som mange slørhaler har, da disse er hybrider...
disse er jo ikke akkuratt fisk som lever i det fri, å slørhaler lever iblant et tungt liv...
huff...er det noe man kan gjøre, eller må man bare sitte og se på at den lider? Kan jo ikke sitte vakt for å snu på den hele tiden heller..
Det er greit nok at slørhaler er en ekstrem oppdrettsform, men den er ingen hybrid, men avlet fram gjennom svært mange år. Den er ingen god svømmer, men den er heller ikke SÅ dårlig at den svømmer opp ned.

Synes dette høres ut som problemer med svømmeblæren. Dette kan skyldes bl.a. for mye mat.
Inaktiv bruker
vet ikke... jeg er ikke proffest på hybrider, men kan du ta et bilde av den?
Det er ikke en slik golfball-variant, vel?

Det er sannsynligvis som anette sier, problemer med svømmeblæren. Har du andre fisk i karet, hvor stort kar har du, hvilken temperatur har du, hvor lenge har du hatt fisken og har dere fått noen nye fisk i det siste? Mer info kan gi oss en pekepinn på hvor problemet ligger.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Bruun
Reklame for plussmedlemskap