Forstoppelse?

jeg oppdaga nå i morrest at den ene guppyen min hadde en kjemp tjukk bæsj hengene fast, og den var rød der den egentlig skulle være svart når den er gravid, har den forstoppelse? går det bra som som at den klrer å få ut driter? pines den? må jeg avlive den?
Slik så noen av mine guppyer ut etter fødsel. Har magen blitt noe slankere? Den kjempestore bæsjen er kanskje fordi hun har spist en hel masse? F.eks sin egen yngel?
Har du bilde, så er det lettere å se.
jeg tror kanskje det fordi den er vært veldig tjukk å spist lite, men yngelen blir spist med en gang eller så gjemmer de seg, men den ser frisk ut nå, bæsjen er borte og hun er mye tynnere nå en før og hun er ikke rød lenger og ser rett å slett normal ut nå, bort sett fra en gjemmer seg en del bak pumpa og inne i sverdplantens blader
Ok... Det at hun ser mer normal ut, men tynnere, det bekrefter mistanken om at hun har født. Hunnene blir veldig sultne etter fødsel, så det er godt mulig at hun har spist mesteparten av yngelen. Se godt etter nedi grusen og innimellom planter, så kanskje du finner noen.
Tilfeldig bekjentskap
© Ina Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap