Hei.
Kampfisk hannen min har vært oppblåst i et par dager nå og i dag la jeg merke til at han hadde noe svartaktig som kom ut av gjellene. Er ikke noe form for materie, men heller noe som minner om tøy (vet ikke hva ellers jeg kan sammenligne det med, men kan si at det er som at en skjørtekant har kommet fram). Gjellelokkene er normale, men dette svarte tøylignende greierne kommer frem mellom selve fisken og gjellelokkene.
Jeg skulle gjerne fått et bilde av det og jeg prøver hele tiden, men har bare kameraet på mobilen til å hjelpe meg med, og desverre går ikke det så bra.
Ellers så puster han tungt og er rett og slett ikke seg selv. Han har vært en ganske livlig fisk med mye personlighet til nå. Nå ligger han for det meste for seg selv og gjør stort sett ingenting. Han har ikke fått mat på to dager fordi at jeg tenkte han var overfôret pga den store magen. De andre fiskene han er sammen med har det fint og vannverdiene er fine.
Hva kan dette være?
Spør gjerne for å få mer info hvis jeg har utelatt noe, eller om det er andre ting.
Mvh.
Christin