Syk ciklide

Har en sommerfugl ciklide hvor avføingen henger veldig lenge. Og jeg lurer på om dette er Bukvannsott eller Endetarmsorm ? Avføringen har hengt i minst 10-15min.

Her er noen bilder:
[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Tror ikke du trenger være redd. Er det andre unormale tegn på fisken? Det ar vanlig at avføring kan være tykk av og til og henge etter enkelte fisker gangske lenge. Det har iallefall alltid jeg trodd... Viss ikke tror jeg noen av mine chiklider også må være syke!
nei den svømmer som den skal, bortsett fra at jeg syns den puster av og til litt for mye med munnen, men det er kanskje bare paranoia... Den kunne og kanskje fått tak i grønt fór tablettene som jeg mater sneglene med. Der er det jo litt fiber som kanskje gjør at avføringen blir litt for fast kanskje?

Men en ting jeg stusser litt på, fiskene mine er mer glad i tørr fór enn i frysende, mater med daphnier, røde og svarte myggiser og har prøvd litt med krill (gikk ikke så bra, litt for stort).
Variert for er jo bra uansett! Men hold deg borte fra mygglarver. Malawi skal ikke ha for mye protein...
Hvilke andre fisker har du i karet?
dette er ikke malawai da.

Myggiser er bra for sør amerikanske i alle fall. Men det er også en myte om at røde myggiser er farlige for noen ciklider.

Prøver å variere, og har ca 10 forskjellige tørr fór typer, 1 sera box, 2 tetra boxer med forskjellige fór i hver box. + malle mat.
høres bra ut. Såg etterpå at det var en sommerfugl chiklide... Tenker oftest bare malawi jeg. Har gitt mine mygglarver før (røde) men da jeg hørte det var skadelig sluttet jeg. Etter det har jeg faktisk ikke hatt noen dødsfall i akvariet. Bare yngel! kan jo være en tilfeldighet, men de spiser jo godt av det meste de får. Det eneste det ser ut som de IKKE liker så godt er ett for som heter NovoRift fra JBL. Har du prøvd dette?
har sorte neontetra også i karet + 9 eplesnegler.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap