Hjeeelp!! hvitprikk.

da jeg kom hjem fra skolen i dag så jeg at noen av fiskene hadde små hvite prikker på halefinnene. maks 1-2 perr fisk. hadde tenkt til å løpe ned på butikken å kjøpe medisiner, men så har jeg en medisin jeg ikke hvet om hjelper. SERA Costapur heter den "against ichthyophthirius multifiliis and other parasites" Hjelper denne? isåfall hvordan mediserer jeg karet?? '
trenger svar fort!!

Mvh: PK
Siden du roper hjeeelp, så svarer jeg Ehsa Eeeexiiit eller varmekuuuuur
Har Gupy, og har lest at de ikke er så glad i varmekuren :/ har jeg feil?
Kan man kjøre både varmekur og Medisiner?
Per Kristian Pettersen
Kan man kjøre både varmekur og Medisiner?
Nei. Les noen av trådene jeg linket til, så finner du ut det du trenger.
ichthyophthirius = hvitprikk, eller ich som det også kalles. Men jeg kjenner ikke den medisinen, noen av de har en tendens til å drepe filterbakterier....
Og etter ett lite søk på forumet ser det ut som den ikke funker så alt for godt heller.... Ehsa Exit er vel så langt jeg har hørt det som funker best og ikke dreper filterbakteriene...
Hva er det som ikke funker godt?
Jeg har brukt Ehsa exit mot hvitprikk selv, og det fungerer utmerket.
Jeg ville kjørt standard varmekur med luftestein. Hvis fiskene er robuste fra før vil de klare seg. Hvis de er skrøpelige vil de sannsynligvis dø uansett hva du gjør.

Hvis du bruker medisin må du passe på å lese, forstå og følge bruksanvisningen til punkt og prikke.
Aggi
Hva er det som ikke funker godt? Jeg har brukt Ehsa exit mot hvitprikk selv, og det fungerer utmerket. :)

SERA Costapur fungerer vist dårlig...
Digi
[QUOTE=Aggi]Hva er det som ikke funker godt? Jeg har brukt Ehsa exit mot hvitprikk selv, og det fungerer utmerket. :)

SERA Costapur fungerer vist dårlig...
Ja, den egner seg ikke særlig.
De hadde ikke Esha Exit i butikken så jeg fikk noe annen medisin. jeg skulle tilføre 30 dråper i dag og 30 dråper om fire dager. han i butikken så at siden jeg ikke hadde så stort angrepet fisk, skulle det gå helt fint
sitter og krysser fingrene

Mvh: PK
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap