Fargeløs pakistanbotia

Ser at tre av mine pakistanbotia ha "mistet stripene". De er bleke, men med et rosaaktig skjør. Det har vært mindre interesse for mat de siste par dagene, men alle har spist. Dette har oppstått i kveld da fiskene var fine før i dag. De virker irriterte, velter hverandre over ende. Har ikke observert noe unormal pusting. Fiskene har gjemt seg mer etter at jeg satte ned flere planter. De er bare 3 - 4 cm store. Er det en form for sykdom? Hva skal jeg gjøre? Karet har gått i syv - åtte mnd, det er ikke tilsatt ny fisk på ca to mnd. Har ikke hatt sykdom i karet før. Har foret litt med frossen artemia, men ellers har alt for vært brukt i flere mnd uten problem. Har et innvendig am - top filter (stort, husker ikke liter/t)+ et utvendig filter for å sikre god nok sirkulasjon. Filterene renses kunn når de er tette. Akvariet er på 120 l. De går sammen med glassmaller og sebrafisk som ser ut til å ha det helt fint.

Håper noen kan hjelpe meg med et svar på dette!! Vil være evig takknemlig...
Beklager hvis det er et teit spm. Har lest artikkelen om sykdom, men fant ingenting som passet. Er bare redd for at noe plager fisken min, vil jo ikke at de skal ha det vondt....
Aner ikke hva det kan være, men lurer på om du kan ha gjort noen store vannbytter i det siste. Kanskje PH eller andre verdier har kommet utenfor det området de liker seg i ?
Høyst sannsynlig gråer de ut. Dette er en helt normal oppførsel som Botia gjør når de krangler eller er oppstemte. I noen tilfeller kan stripene forsvinne fullstendig. Men de pleier å komme tilbake ganske kjapt, når de roer seg ned.

Hvis du leser avsnittet om "nedtoning av fargene" i denne artikkelen, så ser du bilder av denne tilstanden hos Praktbotia. Pakistanbotia har også denne egenskapen
Phu....
Takk for svar. Blir rett og slett hønemor ovenfor fiskene mine...he he. Har holdt et nøye øye med akvariet siden jeg synes matlysten har vært mindre. Synes de ser bedre ut i dag, men skal fortsette å holde et godt øye med dem
Tilfeldig bekjentskap
© McEve
Reklame for plussmedlemskap