Syk gullfisk?

Har en 1,5 år gammel gullfisk hanne som begynte å miste fargen for 8mnd siden. I dag er den helt hvit/gjennomsiktig. Fisken har vokst flere cm i str siden den fikk "tilstanden", men er ellers veldig aktiv og spiser mye mat. Lurer på om det er neonsyken den har fått? Har aldri hatt fisk som har blitt syk før, å har ingen andre tilfeller av denne tilstanden i mitt 100L akvarium.... Håper det ikke er neonsyken, for da må jeg avlive fisken...
Hva tror dere? Er det normalt å få denne typen sykdom på en gullfisk? Fisken er ca 6cm lang og ser ellers sunn ut...

Temperaturen ligger på ca 26 g og ph ligger på 6,5 - 7 pH.
Lave nitritverdier.
Har to andre gullfisker, pluss guppy (5stk) og neontetra(6stk) + 1stk scarlare.
Hva mener du med 'lave nitrittverdier'? Nitritt skal alltid være på 0, så jeg håper du mener nitrat. Hvis det er nitritt du mener regner jeg med at det er problemet.
...
mente nitritt, og med lave verdier mente jeg altså 0 så kan ikke forstå at det er det som gjør det..hadde fisken i ett annet akvarie når den ble syk da men.. vil den noen gang få fargen tilbake om den har blitt forgiftet da?
Helt vanlig at gullfisk skifter farge, gjerne til hvit.
Dette skjer vanligvis i akvarier o.l. inne, der det er varmere vann enn i en dam.
Dette er altså helt ufarlig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap