Sopp på mine coryer?

Oppdaget dette idag, små hvite flekker på to av mine forholdsvis nye corydoraser. større enn hvitprikk, en prikk per fisk, men fiskene står ikke å poserer for meg så jeg kan ikke si helt om de prikkene er loddne eller ikke. og jeg har litt angst med å medisinere uten å vite hva jeg medisinerer mot..

fiskene er en liten cw23 og en c melanotaenia. de er ganske nye i karet, 1 og 1.5 uker siden jeg fikk de. går i en 85 liter karantenekar. jeg har desverre nitrittproblem som er under behandling, skiftet ca 50 liter vann hittil idag.

går tilsammen 18 coryer, venusyngel og x antall eplesnegler. rører kun filtrene hvis de går tette. fiskene oppfører seg normalt.

desverre er bildene ikke så gode, men som sagt, de poserer IKKE for fotografen.
Kan dette være den lille utveksten Mona så på en av sine coryer og som Ian mente kunne være diett-relatert (for mye protein i kosten)? Vanskelig å se ut fra bildene.

Her er siden i tråden hennes, og bildet ligger i post nummer 2697. Du kan jo ta en titt sånn i tilfelle
på melonen er det mer som et hvitt belegg og ingen utvekst, mens det ser ut som en litt større klump på den lille cw23'n.. hadde den bare stått stille så jeg fikk fotografert den, og melonen gjemmer seg bare jeg rører på meg :p

de får div tabletter (prodac, jbl, tetra wafer mix, etc) og røde myggiser. eneste proteinen må vel være liquifryen i så fall, som jeg bruker til venusynglene. men da burde det være trillene som er angrepet, de har jo vært der mye lenger enn de to andre artene.
en liten bump før jeg går og legger meg :p
Sanne
en liten bump før jeg går og legger meg :p

Hei Sanne. Jeg er kanskje dum.... eller litt gml, men ser det stadig er flere (yngre enn meg) som sier/skriver bump!!!! Hva betyr det om det betyr noe i det hele tatt? Litt of topic, men.....

Sønn til gamle Johansen.....
Bump er forkortelse for "bring up my post", på norsk vil det vel bety noe sånt som "dytt opp tråden min"
Tante Astrid
Bump er forkortelse for "bring up my post", på norsk vil det vel bety noe sånt som "dytt opp tråden min" ;)

takk tante--------------------
bruker sjelden bump her inne, bruker for det meste "hopp mormor" :p

ser ingen forskjell fra igår, det lille jeg kan se da. skal prøve å ta nye bilder ikveld før foring og vannbytte
hm, ser ut til at melonene har ett lysere parti på snuta. og vw23'n med hvit flekk ser jeg ikke. kommer til å fortsette med vannbytter og holder utkikk etter unormaliteter dog. dum ting med at karet står på gulvet, må legge seg ned for å se skikkelig.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap