Hmm "ballongmalawi"?
Har i andre sammenhenger hørt om både ballong-gullfisk og andre ballonger men nå har en Rød Zebra i Malawikaret mitt inntatt denne merkelige fasongen. Den er rett og slett kulerund. Noen som vet hva det kan være. Forøvrig svømmer den normalt og spiser som vanlig men den var ikke sånn i går.. Ser nesten ut som om den er fylt opp med luft.
Postet 21.11.08 kl 18:07
Postet 21.11.08 kl 18:56
Postet 21.11.08 kl 19:06
Endret: 21.11.08 kl 19:08
Postet 21.11.08 kl 19:27
Oppsvulmet malawi
Har du et eget kar å sette den i så kan du medisinere den der. Det er jo ikke sikkert at de andre er syke.
Evt prøv saltbehandling før du bruker medisiner.
Jeg hadde nok valgt eSHa 2000 hvis jeg skulle velge en av de to: Den kan hjelpe mot bukvannsott, som er noe av det samme som malawi bloat (?).
Produktomtale: eSHa 2000
Så ikke innlegget ditt Loomis.
Evt prøv saltbehandling før du bruker medisiner.
Jeg hadde nok valgt eSHa 2000 hvis jeg skulle velge en av de to: Den kan hjelpe mot bukvannsott, som er noe av det samme som malawi bloat (?).
Produktomtale: eSHa 2000
Så ikke innlegget ditt Loomis.
Postet 21.11.08 kl 19:36
Endret: 21.11.08 kl 19:38
Var inne og leste Franks beskrivelse av bukvannsott før jeg la inn tråden. Har ikke sett verken lang tynn bæsj eller struttende skjell. Vil likevel ta fisken nærmere i øyesyn i morgen når lyset kommer på igjen, så blir det vel avliving da. Fikk dessverre ikke tak i den i dag. Tar for sikkerhets skyld en behandling av karet med 2000 så håper jeg at det ikke blir flere syke fisker.
Er det forresten noen som vet hva denne sykdommen kommer av? Vannverdier er normale og det er ikke kommet ny fisk i karet på et par måneder.
Er det forresten noen som vet hva denne sykdommen kommer av? Vannverdier er normale og det er ikke kommet ny fisk i karet på et par måneder.
Postet 22.11.08 kl 01:40