Syk slørhale? svarte prikker

Hei!

Jeg har en tråd inne på nybegynner om en slørhale jeg fikk i mitt nye akvarium på mandag. Den har to ganger klart å sette seg fast i en hule, den ene gangen i over 10 timer....men den overlevde, og har vært spretten og virket frisk siden da (dette skjedde onsdag).

Igår virket den som vanlig, og etter å ha kommet hjem fra en tur fra igår til idag syns jeg fisken har fått noen slags svarte prikker langs hele venstresiden....Jeg har lest på akvarieskolen her om vanlige sykdommer, men kan liksom ikke finne noe som passer...Den virker ikke syk, spiser og er kvikk. Men har som sags noen svarte/grå prikker på siden. Ikke akkurat prikker hell, men akkurat som noen skjell er blitt misfarget...Et skjell ser også litt løst ut, vet ikke om det har noen sammenheng....

Noen forslag?

Skal forresten ta med bilde av fisken til dyrebutikken imorgen. Skulle ha lagt ut bilde her, men har ikke mulighet å få lastet ned på pc, har kun mobilbilder.
Har lest at det kan oppstå mørkere flekker der fisk har skadet seg. Mulig den har skrapet seg opp inne i hulen og at det er blitt mørkere farge der det begynner å hele seg. Siden den ellers ser frisk og rask ut så ville jeg bare sørget for gode forhold, skiftet vann (delvannsbytte) ofte og sett om det forsvinner av seg selv etter en tid.
Takker for svar:o)

Var på dyrebutikken idag. De sa akkurat det samme. At det mest sannsynlig er "skrubbsår" som må heles. Hadde det vært hvite prikker hadde det vært verre, er noe som heter hvitprikksyke b.l.a.

Så da satser vi på det, bare å observere og se:o)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap