Prikkesyken..hva gjør jeg?

hei..
jeg klarer nesten ikke se på fiskene mine mer..jeg ser at de sakte men sikkert blir angrepet av en forbanna parasitt...er det noe jeg kan gjøre?må jeg tømme hele akvariet?og hva kommer det av?
jeg er såååå beskymra.
hilsen stine
Du får lese litt i denne artikkelen, da får du vel svar på det meste. Lykke til.

Jon
Ene karet mitt ble angrepet av prikkesyken for et år siden. Slettes ikke gøy i det hele tatt. Sett varmen i karet på over 30 grader. Eisha medesinene funker også bra. Du vil nok miste en del fisk. Ikke bytt vann under varmekur eller medesinkur.
takk for det..nå vet jeg hva jeg må gjøre hvertfall
Skywalker
Ene karet mitt ble angrepet av prikkesyken for et år siden. Slettes ikke gøy i det hele tatt. Sett varmen i karet på over 30 grader. Eisha medesinene funker også bra. Du vil nok miste en del fisk. Ikke bytt vann under varmekur eller medesinkur.

Ikke over 30. Det forverrer bare forløpet. 32 - og aldri mindre, helt til prikkene er borte (:
jeg hadde hvitprikk på mine cicklider, og hadde en "exit" kur i vannet, etter tre dager var fiskene friske. ikke noen fisker gikk tapt, og det var heller ikke nødvendig med vannbytte. den medisinen og litt salt i vannet er en enkel og effektiv løsning.
jeg har mistet 5 små fisker og en scalare og en alge eter..ikke morro.har snakket med de på Tam i dag så skal dit og få medisin..jeg byttet en tredjedel av vannet..de ser så ille stakarslig ut der de*svømmer*...de orker jo ingenting..
men nå blir det årnings hvertfall
Vipsen
[QUOTE=Skywalker]Ene karet mitt ble angrepet av prikkesyken for et år siden. Slettes ikke gøy i det hele tatt. Sett varmen i karet på over 30 grader. Eisha medesinene funker også bra. Du vil nok miste en del fisk. Ikke bytt vann under varmekur eller medesinkur.

Ikke over 30. Det forverrer bare forløpet. 32 - og aldri mindre, helt til prikkene er borte (:

Selvfølgelig. Sorry
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap