Mystisk ancistrus død.

Ancistrusen min fant jeg død idag, med masse eplesnegler som satt og gnagde på liket.

Jeg testet selvfølgelig vannet momentant, men ingen nitritt.

Jeg finner egentlig ingen dødsårsak.. Den gikk sammen med 19 tetra, 7 sommerfuglciklider og 6 eplesnegler.

Noen som har noen tanker?
Har selv opplevd uforklarig død på disse. Når jeg kjøper nye unge ancistrus kjøper jeg som regel to stk, og som regel dør den ene mens den andre vokser opp til og bli stor og sterk.
Ancistrusdød
Jeg har også opplevd dette... mine går i karr med ofte vannbytte.
Ser at noen får blekere partier på kroppen noen dager før de dør.
Har også en del vf gobier i karret, og disse lever fortsatt, så jeg tror for min del ikke det har noe med "dårlig" vann/verdier. Kanskje får mye avl på disse..?
Takk for svar til begge.

Det kan jo hende at det er flere grunner.. Kanskje litt mange fisk som lever i midt/topp nivået så det ikke kom så altfor mye mat til han. :-S
Kanskje det var avl ja, kanskje naturlige årsaker..

Det ser ikke ut som noen av de andre fiskene har problemer for det.
Var den veldig ung? Nyinnkjøpt?
Ikke akkurat ny nei i den forstand. Kjøpt inn den 06.10.08..

Den har hatt en liten stress periode, vist man kan kalle det det, nå for noen måneder siden. Jeg la merke til at den hadde fått et av hårstråene til dama mi vikklet rundt seg. Måtte ta den ut av karret for og få det av.

kan jo si litt om vannverdiene den har gått i.
pH = 7.0-7.5
gH = 3.0
kH = 1.5
NorthHawk
Kanskje litt mange fisk som lever i midt/topp nivået så det ikke kom så altfor mye mat til han. :-S

Fôring med unntabletter/malletabletter/agurk etc er vel løsningen her
Tante Astrid
Fôring med unntabletter/malletabletter/agurk etc er vel løsningen her ;)

Ja, selvfølgelig. Her fòrest det daglig/annenhver dag med litt flakfòr, ciklidepellets, malletabbiser og agurk i ny og ne. Problemet var vel de 2 Sajica-ciklidene som gikk her i påvente av salg.. Utrolig glupsk fisk det der.. De tok tilogmed malletabbisene.. Ikke at sommerfuglene ikke er grådige de å.

Tror egentlig ikke at det var mat mangel, jeg bare kastet den ballen i lufta for og få noen tanker av dere.

Når jeg tok den opp og fikk sneglene av den så den ikke underernært ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap