Kuhlii problem.
Fatter ikke hva som skjer,men at kuhliiene dør er et mysterium.Trist,og verre er det at jeg ikke fatter hva jeg gjør galt.Er ca 11stk i karet,ph 7,5 ,gh 5,kh 3,no2 0,3 ,no3 12,5.
200 liters,ancistrus og kardinaler er det som er av fisk,eheim 2236 pumpe,skifter ca 50 liter en gang i uka.
Det er ikke utvendige tegn på skade.
Jeg har nå tråla i flere dager for å se om det er noen som har hatt lignende tilfeller,men ikke funnet noe.Derfor må jeg bare spørre,og håper noen kan ha et råd eller to og gi meg.
På forhånd takk!
Mvh
200 liters,ancistrus og kardinaler er det som er av fisk,eheim 2236 pumpe,skifter ca 50 liter en gang i uka.
Det er ikke utvendige tegn på skade.
Jeg har nå tråla i flere dager for å se om det er noen som har hatt lignende tilfeller,men ikke funnet noe.Derfor må jeg bare spørre,og håper noen kan ha et råd eller to og gi meg.
På forhånd takk!
Mvh
Postet 08.12.08 kl 21:57
Postet 08.12.08 kl 22:00
Endret: 08.12.08 kl 22:01
Ja,under 0,3 (knall gul).
De blir ikke borte,jeg peller dem ut
Avliva en.Dette har pågått siden tidlig i nov.Fører dagbok over hva jeg gjør i akv og forandringer som skjer,sånn som død/døende fisk,planter ut og inn osv.
Det eneste som jeg elles ser,er en og annen død anc-yngel.Tar de ut om jeg ser dem,men kan slike bli spist av kuhlii og senere blir ålen syk?Yngelen er så liten at den ser ut som ei tynn nål,uten egge-sekken.
Og ja,jeg bruker tetra-tester.
De blir ikke borte,jeg peller dem ut
Avliva en.Dette har pågått siden tidlig i nov.Fører dagbok over hva jeg gjør i akv og forandringer som skjer,sånn som død/døende fisk,planter ut og inn osv.
Det eneste som jeg elles ser,er en og annen død anc-yngel.Tar de ut om jeg ser dem,men kan slike bli spist av kuhlii og senere blir ålen syk?Yngelen er så liten at den ser ut som ei tynn nål,uten egge-sekken.
Og ja,jeg bruker tetra-tester.
Postet 08.12.08 kl 22:11
Postet 08.12.08 kl 22:20
Takk for at du vil prøve og hjelpe!
De var ikke tynne,den jeg avliva svømteopp og ned langs glasset,slutta og svømme "oppe",og "dalte " ned mot bunnen.Noen ganger landa den sidelengs,ble liggende slik for så og hangle seg opp mot overflata igjen,og så samme viset ned.Men den kunne også havne på ryggen før en ny raptus.Det var bare opp og ned,ikke langs med hverken bunn eller overflate.
Ingen har hatt ytre skader,hverken død eller levende.
De var ikke tynne,den jeg avliva svømteopp og ned langs glasset,slutta og svømme "oppe",og "dalte " ned mot bunnen.Noen ganger landa den sidelengs,ble liggende slik for så og hangle seg opp mot overflata igjen,og så samme viset ned.Men den kunne også havne på ryggen før en ny raptus.Det var bare opp og ned,ikke langs med hverken bunn eller overflate.
Ingen har hatt ytre skader,hverken død eller levende.
Postet 08.12.08 kl 22:29
Hmmm.... nei den her var ikke så lett. Det første som slo meg var en form for innvollsparasitt, da Kuhlii ofte har dette, i likhet med de fleste smerlinger. Men disse symptomene høres ikke ut som om det er problemet.
Hvis ikke du får hjelp av noen andre her på forumet, kan jeg anbefale deg å stille spørsmålet på Loaches. Der vet de det meste som går an å vite om Kuhliier.
Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg mer.
Håper du finner ut av det
Hvis ikke du får hjelp av noen andre her på forumet, kan jeg anbefale deg å stille spørsmålet på Loaches. Der vet de det meste som går an å vite om Kuhliier.
Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg mer.
Håper du finner ut av det
Postet 08.12.08 kl 22:37
Postet 08.12.08 kl 22:45